آخرین وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میانا، ععباسعلی درستی در تشریح وضعیت قرمز کرونایی آذربایجان شرقی اظهار کرد: اغلب شهرستان‌های آذربایجان شرقی از جمله تبریز از امروز ۱۸ فروردین ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکثر شهرستان‌های کشور شامل بیش از ۲۵۰ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و فقط ۱۱ شهرستان در کل کشور آبی بوده و بیش از ۱۰۰ شهرستان نارنجی است و تعداد شهرستانهای زرد و آبی بسیار محدود هستند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمام مراکز استان‌ها قرمز اعلام شده است، بیان کرد: آذربایجان شرقی در جایگاه بیست و یکم کشوری قرار داشته و وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور دارد؛ اما خبر بد این است که وضعیت ما هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود؛ روز گذشته ۱۷ فروردین ماه تبریز در وضعیت قرمز قرار نداشت، اما امروز اهر و تبریز نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه وضعیت و آمارها بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است، اظهار کرد: همه باید برای کنترل بیماری تلاش کنند و باید نهایت تلاش‌مان را برای دعوت از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها برای کنترل بیماری کنیم؛ هر شخصی در هر موقعیتی و با هر شغلی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه خود بداند.

وی در ادامه با تشریح شرط تداوم فعالیت مشاغل مورد نیاز و ضروری، خاطرنشان کرد: مشاغلی مانند رستوران‌ها، مطب‌ها و داروخانه‌ها یا نانوایی‌ها از جمله مشاغلی هستند که باید به کارشان ادامه دهند، اما فعالیتشان شرط‌هایی دارد و صاحبان مشاغل باید شرایط لازم را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم کنند.

درستی متذکر شد: به عنوان مثال پزشکان در مطب باید شرایط و امکانات لازم برای تهویه مناسب، رعایت فاصله اجتماعی، پذیرش به نوبت بیماران با صرف وقت بیشتر نسبت به گذشته و جلوگیری از ازدحام فراهم کنند.

وی افزود: الان در شرایطی قرار نداریم که افراد را برای صرف غذا به رستوران‌ها دعوت کنیم؛ رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند؛ صاحبان مشاغل و اصناف باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: مراجعه به جاهایی مانند نانوایی‌ها اجتناب ناپذیر بوده و صاحبان این مشاغل نیز باید شرایط لازم برای استفاده از کارت خوان و خودداری از گرفتن پول و رعایت فاصله اجتماعی را فراهم کنند؛ دقت داشته باشید که کنترل بیماری فقط به دست سیستم بهداشت و درمان امکان پذیر نیست.

وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت همکاری سازمان‌های متولی با سیستم بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: تمامی‌سازمان‌ها باید در این میان نقش ایفا کنند؛ به عنوان مثال شهرداری‌ها می‌توانند با افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و یا موظف کردن رانندگان تاکسی به فراهم شدن شرایط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *