واکنش دیر هنگام ولی گستاخانه عربستان به ترور شهید دانشمند هسته ای محسن فخری زاده

– عربستان به طور مطلق سیاست ترور را تایید نمی کند.
– ما خواهان عدم تشدید تنش و واکنش های احساسی هستیم زیرا این امور به نتایج مثبت نمی انجامد.
– ما از ایران می خواهیم که حسن نیت خود در برنامه ای هسته ای را اثبات کند تا دانشمندان و شهروندان ایران در معرض خطر قرار نگیرند.
– ایران اهداف خود از برنامه ای هسته ای را مشخص کند.
– ایران باید تسلیم خواسته های بین المللی باشد.
در پاسخ این گاو شیرده عربستان، ذکر چند جمله را ضروری می دانم:
– در تاریخ دوم اکتبر۱۹۱۸ قتلی در سفارتخانه عربستان در کشور ترکیه افتاق افتاد، گاوشیره یاداش هست یا خاصیت گاو فراموشی است و به غیر از علف، به چیز دیگری فکر نمی کند؟ آری این روزنامه نگار و مقاله نویسی صاحب نام و منتقد بنام جمال خاشقجی و صرفا به خاطر انتقادش از دولت حاکم عربستان در سفارتخانه عربستان در داخل کشور ترکیه به قتل رسید، جنازه اش توسط جلادان عربستانی تکه تکه و در اسید حل شد. چطور ادعا دارید کشور شما بطور مطلق مخالف ترور است. جامعه جهانی شاهد بودند این گاو شیرده با دادن شیر بیشتر به اربابش بدون توجه به هنجارهای بین المللی، پرونده را بایکوت کرد. پس شماها حق اظهار نظر ندارید، اربابتان اظهار نظر کرده. فضولی موقوف.
– در جواب بند دیگر که مدعی شده «ماخواهان عدم تشدید تنش و واکنش های احساسی هستیم زیرا این امور به نتایج مثبت نمی انجامد.» باید گفت جنگی که در یمن بیش از ۶ سال است به راه انداخته اید و با شدت بیشتر بمب باران می کنید و آنها را تحت محاصره قرارداده اید، تنش نیست؟ یا چون به ارباب، شیر می دهید و پشتتان به ارباب، گرم است مجاز به انجام هر ناهنجار بین المللی هستید؟ تو یکی از تنش حرف نزن. هر جا تنش هست، رد پای عربستان آنجاست. القاعده و داعش را تجهیز و پشتیبانی نکردید؟
– ما حسن نیت خود را ثابت کردیم وگزارش آژانس هم مؤیّد این ادعا است اما ۱+۵ چه اقدامی کرد؟ به کدامین تعهدشان عمل کردند؟ روز به روز هم پرروتر شدند. کدام گشایش اقتصادی روی داد؟ سفره ما تنگ و تنگتر شد. پس حرف بیخودی نزن. ما حسن نیتمان را ثابت کردیم. این ثابت کردن، هزینه سرسام آوری هم داشت ولی بدون عایدی.
– اهداف برنامه های هسته ای ایران مشخص واعلام شده است. اهداف صلح آمیز و بدون انحراف.
– مگر برجام یک معاهده بین المللی نبود؟ مگر پشتوانه شورای امنیت را نداشت؟ پس چطور اربابتان بدون توجه به جامعه جهانی آن را پاره کرد و یا از توافقنامه آب هوایی پاریس بدون توجه به نظر سازمان ملل از آن خارخ شد؟ چطور با رفیق کودک کش و جلاد «نتانیاهو» که به هنجارهای بین المللی توجه ندارد کنار آمدید؟

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *