اشرافیت اطلاعاتی از سوی تمامی دستگاهها بویژه ثبت احوال زیربنای توسعه به شمار می رود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی با حضور جودی مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه آمارهای ثبت احوال در ثبت ۴ وقایع حیاتی ولادت، فوت، ازدواج و طلاق، در تصمیم گیری مسؤلان تاثیر بسزایی دارد افزود: شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه است که بخشی مهمی از آن توسط ثبت احوال انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد بیان کرد: در این خصوص الکترونیکی نمودن کارهای اداری که یکی از سیاستهای مهم دولت می باشد علاوه بر تسهیل در امور مردم سبب حفظ و نگهداری مطمئن اسناد هویتی شده است.

مشایخی افزود: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و صدور شناسنامه نیست بلکه باید در این اداره نیز ابلاغیه ها، سیاست دولت و منویات رهبری که تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی صحیح و تسهیل در امور مردم است به اجرا برسد.

فرماندار ویژه میانه روشنگری و اطلاع رسانی از آمار و ارقام وقایع حیاتی را یکی دیگر از وظایف ثبت احوال عنوان نموده گفت: تصمیماتی که در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی گرفته می شود، احصاء شده از مسائل مبتلا به شهرستان بوده و اموراتی که به انجام می رسد نیازمند همکاری های برون بخشی و درون سازمانی است.

وی با بیان اینکه، امروزه در هر زمینه ایی بخواهیم برنامه ریزی و تصمیم گیری نمائیم در درجه اول به آمارهای دقیق و بهنگام و قابل استناد نیاز داریم و در واقع ملاک اولیه و اصلی بسیاری از تصمیمات و برنامه ریزی ها ، اطلاعات و آمار جمعیتی است پس ضرورت دارد که مراجع و سازمانهای مرتبط تعامل و همکاری بین بخشی خوبی با هم داشته باشند تا صد در صد وقایع حیاتی شهرستان در مهلت های قانونی به ثبت برسند و ما بتوانیم آمارهای صحیح ، به روز و قابل اعتماد داشته باشیم .

 رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میانه نیز در این جلسه گفت: در شهرستان میانه در ۴ ماهه سال ۹۷ ولادت شهرستان ۹۸۹ نفر بود که در ۴ ماهه سال جاری به ۸۴۵ مورد رسیده و کاهش بیش از ۱۴ درصدی داشتیم و در واقعه فوت نیز در این بازه زمانی ذکر شده در سال گذشته ۳۹۸ و در سال جاری ۳۴۲ نفر بود که خوشبختانه در این واقعه با کاهش ۱۴ درصدی روبرو بودیم.

حسن کاغذکنانی واقعه ازدواج در ۴ ماهه سال گذشته را ۵۸۰ مورد و در سال جاری ۴۷۶ مورد با کاهش بیش از ۱۳ درصدی عنوان نموده گفت: در بحث طلاق نیز با آمار نگران کننده در سطح کشور و استان مواجه هستیم.

 ادامه با اشاره به فوتی های استان در ۴ ماهه سال جاری با تعداد ۷ هزار و ۳۶۸ نفر که ۵۶ درصد آنها مرد و ۴۴ درصد زن هستند گفت: علت بیش از ۳۰ درصد فوتی ها، بیماری های قلبی و عروقی، بیش از ۱۴ درصد تومورها و سرطان ها، بیش از ۱۱ درصد بیماری های دستگاه تنفسی و بیش از ۱۴ درصد نیز علائم بدخیم تعریف نشده  عنوان شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به مشکلات مربوط به صدور کارت هوشمند، تمامی شماره‌های پیگیری ارائه شده به متقاضیان، در حکم کارت ملی هوشمند و مورد پذیرش تمامی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

احد جودی، صدور کارت ملی هوشمند را یک انقلاب و تحول اداری بزرگ عنوان نموده گفت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده  کرده  و از وقوع جرایم و سوء استفاده هم جلوگیری نمود.

وی همچنین به صدور خارج از نویت کارت ملی هوشمند برای رای اولی ها در انتخابات اشاره کرده تا این افراد بدون هیچ مشکلی در پای صندوق های رای حضور یابند.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *