خبرنگاران ظرفیتی بزرگ در راستای آگاهی بخشی جامعه هستند

به گزارش پایگاه خبری میانا، محمدرضا مشایخی در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک این روز به تمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان از زحمات و تلاشهای خبرنگاران علی رغم مشکلات مربوط به این صنف تقدیر نموده، آنها را ظرفیتی بزرگ در راستای اعتلا و توسعه شهرستان و موجب بالندگی و افتخار عنوان نمود.

وی خبرنگاران را جزو اصلی ترین عناصر سازنده، مثبت و آگاهی بخش در جامعه برشمرده اضافه کرد: این قشر از جامعه به ایفای نقش خود در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و آموزشی می پردازند.

مشایخی امید دادن به مردم، ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از اثرگذاری القائات معاندین نظام در بین مردم، بیان مشکلات و مسائل مردم، توجه به مسائل و موضوعات مهم روز، افزایش تاب آوری اجتماعی در جامعه، اشرافیت اطلاعاتی و پرهیز از حواشی را از مهمترین وظایف خبرنگاران عنوان کرده افزود: امسال با رخداد سیاسی انتخابات روبرو هستیم و از باب یادآوری باید به خبرنگاران توصیه می کنم که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، قانونمند اجرا کردن انتخابات و پرهیز از حاشیه ها از مسائلی است که خبرنگاران باید این مسائل را سرلوحه امور قرار دهند.

فرماندار ویژه میانه ایجاد فضای آرام و قانونمند در انتخابات را سبب افزایش قدرت تمیز مردم در انتخاب اصلح ذکر نموده بیان کرد: خبرنگاران در به صحنه کشاندن مردم و جلب و جذب مشارکت آنها در تمامی امور نقش داشته و با این کار می توانند مقابل بسیاری از هجمه های معاندین نظام در داخل و خارج را بگیرند.

مشایخی اعتماد را مهمترین عامل در جلب مشارکتهای مردمی خوانده افزود: تقویت روحیه مشارکت در مردم نیز یکی از وظایف خبرنگاران است که خود می تواند عاملی برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان باشد.

فرماندار ویژه میانه در ادامه به ارائه عملکرد شهرستان در حوزه اجرا پرداخته، اولویت امسال شهرستان را حوزه آب و راه بیان کرده افزود: با بهره برداری از برق رسانی به ۲ روستای اکبرآباد و قراجه میدانداغی، تمامی روستاهای شهرستان برخوردار از نعمت برق می شوند.

وی با اشاره به گازرسانی ۲۵ روستا در شهرستان طی سال جاری گفت: تا هفته دولت سال ۹۹ تمامی روستاهای شهرستان از نعمت گاز نیز برخوردار خواهند شد، همچنین تا اواسط سال آتی ۲۸۶ روستای شهرستان تحت پوشش تلفن همراه با پوشش انواع اپراتورها  قرار گرفته و آب مطمئن، پایدار و بهداشتی نیز در اکثر روستاها تامین خواهد شد.

مشایخی به شروع احداث تاسیسات سختی گیر آب در میانه و تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای آن و تبدیل شدن میانه به چهارراه ریلی در  زمان نزدیک  و ادامه عملیات چهار خطه نمودن سرچم، میانه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه احداث پل دوم قوری چای و پل دوم حصار به طرف گلزار مومنین از پروژه هایی است که در اولویت شهرستان است، افزود: احداث مجتمع فولاد از سوی بخش خصوصی، تلاش و پیگیری برای راه اندازی سی تی اسکن دوم در شهرستان، اخذ دستور برای ایجاد اورژانس ریلی، احداث المان دهقان فداکار در ورودی میانه با ایجاد سایت گردشگری، عقد تفاهم نامه برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان، اجرای یکهزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش، اتمام راه اندازی MRI و بهر برداری از آن در طول شهریور ماه برای استفاده مردم، تامین نیروی اورژانس برای شبکه بهداشت و درمان و امور دیگر  از اقدامات اجرایی و در حال اجرای شهرستان برای رفاه و آسایش هرچه بیشتر مردم و ارائه خدمات ارتقاء یافته به آنهاست.

در ادامه خبرنگاران شهرستان نیز با تقدیر از حمایت و همراهی فرماندار ویژه شهرستان با خبرنگاران به بیان مسائل، پیشنهادات و مشکلات موجود در حوزه شهرستان پرداخته و خواستار تعامل هرچه بیشتر ادارات با خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم شدند.

فرماندار ویژه میانه در پایان از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل نمود.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *