سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است

به گزارش پایگاه خبری میانا به نقل از میانه نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر میانه که با حضور پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ حجاب اسلامی یکی از دغدغه‌های مهم اهل ایمان است اظهار داشت: برازنده یک حکومت اسلامی نیست که برخی خانم‌ها با پوشش‌های نامناسب در خیابان‌ها حضور پیدا کنند همسران و پدران آنان باید اجازه چنین بی‌عفتی را ندهند.

امام‌جمعه میانه افزود: از نظر فقه اسلامی حجاب الزام دارد در زمان‌های ائمه علیهم‌السلام زنان به‌وسیله پارچه‌هایی تمام بدن خود را از دید نامحرمان می‌پوشاندند و امروز از چادر به‌عنوان وسیله‌ای برای حفظ پوشش استفاده می‌شود اگر خانمی حجاب خود را رعایت کند مطمئناً کسی جرأت نگاه هیز به وی را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بحث امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان میانه باید کاملاً نهادینه شود گفت: سپاه و نیروی انتظامی در این راستا اقدامات مفیدی انجام داده‌اند لکن انتظار می‌رود دستگاه قضایی در شهرستان نیز از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و دفاع کند و در این راستا ما بارها تقاضای معرفی یک قاضی به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر جهت حمایت از نیروهای این ستاد داشته‌ایم که تاکنون دادگستری میانه اقدامی انجام نداده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در ادامه با گرامیداشت ۱۷مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اذعان داشت: خبرنگاران طلایه داران عرصه آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی هستند این قشر فرهیخته نقش مهمی در بیان حقایق و احقاق حق مردم‌دارند که جا دارد این روز را به‌تمامی خبرنگاران زحمتکش شهرستان تبریک عرض کنم.

وی همچنین با تسلیت ۱۸مرداد سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) تصریح کرد: ایشان ۱۹ سال جایگاه امامت و ولایت را حفظ کرده و حوزه علمیه شیعه را بنا کردند و به جایگاه اصلی خود رساندند؛ امام محمدباقر(ع) نقش مهمی در نهادینه کردن احکام الهی و دین اسلام داشتند که در ادامه راه ایشان، امام جعفر صادق (ع) به‌خوبی کارها را پیش بده و به تشیع عزت دادند.

وی با ذکر این موضوع که عید قربان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان است خاطرنشان کرد: در آستانه عید سعید قربان قرارگرفته‌ایم و انتظار می رود در این روز مسلمانان فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و برای آنان گوشت قربانی توزیع کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان گفت: در این دیدار معظم له فرمودند که مشکلات نباید جوانان را ناامید و متوقف کند چراکه ناامیدی سم است و اگر نسل‌های قبل متوقف و ناامید می‌شدند، ما باید همچنان در همان دوران فساد و طاغوت می‌ماندیم ولی اکنون به برکت همان جوانان نسل قبل، در کشور شرایطی فراهم‌شده است که استعدادهای جوان نخبه بروز و ظهور پیدا می‌کند و می‌تواند با صراحت بایستد و حرف‌های خود را بزند.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان و سایر نهادهای متولی باید جوانان را حمایت کرده و در حل مشکلات آنان را یاری کنند.

امام‌جمعه میانه در ادامه بابیان اینکه سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرده است ابراز کرد: به همت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه به بهره‌برداری رسید ایران برای نخستین بار صادرکننده بنزین شد و این دستاورد بزرگی برای کشور ما محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی به مزایا و معایب حذف صفر از پول ملی اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰کشور دنیا اقدام به صفر از پول ملی کرده‌اند و اولین کشوری که اقدام به این کار کرد آلمان بود برخی کشورهای در این زمینه موفق شده و برخی دیگر شکست خورده اند لکن در کشور ما فقط حذف صفر از پول ملی کفایت نمی‌کند بلکه باید جلوی چاپ بی‌رویه پول گرفته‌شده و تولید ملی افزایش‌یافته و صادرات زیاد شود.

وی در پایان با اشاره به حملات موشکی انصارالله به متجاوزان در عربستان سعودی یادآور شد: مبارزان یمنی با مقاومت و شجاعت خود درس بزرگی به حکام فاسد سعودی داده‌اند و این حملات موشکی موجب شده است تا دولت عربستان عقب‌نشینی کرده و درخواست مذاکره کند این یعنی عزت و یک دستاورد و پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت.

خبرنگار: محمدزینالی

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *