انتقاد امام جمعه میانه از وضعیت راه‌های مواصلاتی این شهرستان/ مایه ننگ و شرم نیست که در برخی روستاهای شهرستان میانه آب نباشد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه میانه که با حضور پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتقا ارزش پول ملی بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند اظهار داشت: متأسفانه دولت برای مسئله پول ملی برنامه منسجمی نداشته و به همین واسطه عده‌ای از نوسان قیمت ارز سو استفاده می‌کنند و امروز به‌صراحت می‌توان گفت که اساسی‌ترین مشکل جامعه کاهش ارزش پول ملی است و برای حل این مسئله باید دولتمردان از کارشناسان و نخبگان مربوطه استفاده کنند.

وی افزود: در سوره بقره خدای متعال می فرماید لیس البرّ بان تاتوا البیوت من ظهورها و لکن البر من اتقی و اتوا البیوت من ابوابها و امام باقر علیه السلام نیز فرموده اند ان یأتی الامور من وجهها یعنی کارها از جای درستش انجام شود یکی از مشکلات عمده جامعه امروزی ما این است که راه کارهای اساسی برای حل مشکلات مردم مطالعه نمی شود دوم اینکه از مردان و زنان اهل تشخیص و کار مشورت گرفته نمی شود و سوم اینکه راه کارهای به صورت جدی پیگیری نمی شود.

امام‌جمعه میانه با انتقاد از وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی شهرستان میانه گفت: وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان میانه در شأن مردم این شهرستان نیست به‌عنوان‌مثال جاده میانه-هشترود که یکی از راه‌های مواصلاتی مهم این شهرستان است مردم از چاله‌چوله‌های پی‌درپی آن کلافه شده‌اند و مجبور هستند هر هفته برای جلوبندی خودروی خود هزینه کنند بنده نمی‌دانم چرا مسئولان اداره راه و شهرسازی شهرستان میانه برای این مسئله چاره‌اندیشی نمی‌کنند اگر بودجه نیست پس چرا وضعیت راه از سمت هشترود به میانه وضعیتش قابل‌قبول است اگر بودجه هست چرا به وضعیت راه رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: بعد از ۴۰ سال از انقلاب چرا باید راه برخی روستاهای شهرستان میانه خاکی باشد؟ دولت به مردم وعده حل مشکلات آنان را داد ولی در عمل چیزی مشاهده نشد؛ آقایان مسئول مرحمت کنند راه‌های مردم را درست کنند سرمایه ما که وابسته به آمریکا و اذناب آن نیست. مالیات و آبونمان و بهای آب، برق و گاز از مردم می‌گیرند ولی مشکلات آنان را به‌خوبی حل نمی‌کنند فقط مانده آقایان از هوایی که مردم تنفس می‌کنند هم مالیات‌بگیرند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه وظیفه ادارات حل مشکلات مردم است تصریح کرد: همه ادارات باید تلاش کنند تا مشکلات مردم را حل کنند اینکه عده‌ای چوب لای چرخ فعالیت‌های مردم بگذارند به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نبوده و در این شرایط اقتصادی باید از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت کرد؛ انتظار می‌رود نمایندگان و مسئولان اجرایی شهرستان میانه بدون اختلاف در کنار یکدیگر با وحدت بیش‌ازپیش برای حل مشکلات مردم تلاش کنند تا مردم از آنان به نیکی یاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اتحاد و همدلی بین مسئولان شهرستان باشد می‌توان کارهای بسیار زیادی برای حل مشکلات مردم انجام داد بنده زمانی که در شهرستان دیگری بودم با همراهی مسئولان و نماینده آن شهرستان از بنیاد برکت چندین میلیارد تومان پول گرفته و به‌واسطه آن بسیاری از مشکلات اساسی مردم آن شهرستان را رفع کردیم لکن اگر همراهی مسئولان و نمایندگان باشد بنده قول می‌دهم که مشکلات مردم میانه حل می‌شود؛ آیا مایه ننگ و شرم نیست که در برخی روستاهای شهرستان میانه آب نباشد بنده در برخی مواقع ۵۰ بار به مسئولان امر زنگ‌زده و خواستار حل مشکلات روستائیان شده‌ام آیا این قابل‌قبول است؟ شهرستانی که بیشترین آب‌ها و سدهای استان در آن است قابل‌قبول است روستائیان آن مشکل آب داشته باشند؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی اضافه کرد: روستاییان تولیدکننده هستند اگر به مشکلات آنان رسیدگی نشود روستاها خالی از سکنه می‌شود بنده یک روحانی در ایام ماه رمضان برای تبلیغ به یکی از روستاهای شهرستان میانه فرستادم وقتی از روستا به نزد بنده برگشت آب برای شستن لباس‌هایش در آن روستا پیدا نکرده بود و در دفتر بنده چندین ساعت مشغول تطهیر لباس‌های خود بود مردم روستا برای خوردن آب ندارند برای شستن لباس‌های خود چه کنند برای آن‌هم آب نیست؟

امام‌جمعه میانه خطاب به مسئولان گفت: به خدا قسم گرفتاری‌های مردم بسیار است خدا از ما نمی‌گذرد اگر مشکلات آنان را حل نکنیم اگر از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و به جوانان نخبه میدان فعالیت دهیم همه مشکلات کشور حل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه جذب و استخدام در نهادها و سازمان‌های دولتی باید شفاف باشد ابراز کرد: باید هرگونه استخدامی در کشور کاملاً شفاف باشد اینکه افراد توانمند بیکار بوده و افراد ضعیف به‌واسطه پارتی و نفوذ در ادارات و نهادها جلوس کنند برای مردم قابل‌قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مسائل فرهنگی کشور همه مسئولیت شرعی و قانونی دارند عنوان کرد: بعد از ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میانه برای خود مکان ثابت و امکانات و نیروی کافی ندارد انتظار می‌رود نمایندگان و مسئولان اجرایی در این خصوص حساسیت لازم را به خرج دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه با تأکید بر اینکه افراد اختلاف افکن نباید به بهارستان راه پیدا کنند یادآور شد: ما از تریبون نماز جمعه برای هیچ کاندیدایی تبلیغ نکرده و در شهرستان نیز اجازه تبلیغات غیرقانونی به هیچ نهاد یا ارگانی نخواهیم داد باید طبق سنوات گذشته هرگونه تبلیغی در ایام مخصوص خود انجام‌شده و از هرگونه هنجارشکنی جلوگیری شود مردم نیز نباید به افرادی که وعده‌های دروغین داده و در انتخابات هزینه‌های گرافی می‌کنند اعتماد کنند افرادی باید به مجلس راه پیدا کنند که خلوص نیت داشته و مردم را به اتحاد و اتفاق دعوت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت حقوق متهم توسط پلیس و قضات اشاره کرد و افزود: نباید حقوق متهم ضایع‌شده و با او بابی احترامی برخورد شود مطابق قانون حتی قضات هم حق توهین به متهم در دادگاه را ندارند البته باروی کار آمدن آقای رئیسی تحولات بسیاری در قوه قضائیه انجام‌شده و در حال انجام است و البته در برخی جاها نیز باید خانه‌تکانی اساسی صورت پذیرد.

امام‌جمعه میانه بیان کرد: سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل عظیم الشان که از شخصیت های بی نظیر علمی، سیاسی و اجتماعی شیعه در تاریخ و بلکه سرامدترین آنان بودند که مسئله مقاومت را مطرح کرده و حیله‌های منافقین داخلی و غربی‌ها علیه مسلمانان را آشکار ساختند؛ دکترین مقاومت امام خمینی(ره) شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف قرارگرفته است. حضرت آقا فرمودند مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه راه حق بدون انحراف یا توقف. مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم شدن و سازش بیشتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با ذکر این موضوع که ایران در دنیا جزو ۵کشور برتر نظامی درزمینه صنایع موشکی است خاطرنشان کرد: امروز به حول قوه الهی و با زحمات دانشمندان و متفکران کشور در حوزه نظامی در قله‌ای ایستاده‌ایم که هیچ کشوری جرأت تعرض به ما را ندارد.

امام‌جمعه میانه با اشاره به دغدغه فکری دانش آموزان مناطق سیل‌زده درباره برگزاری کنکور و درخواست تعویق آن، از مسئولان امر خواست تا در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره تشریح جزئیات پروژه ۲۰۴۰ گفت: بعد از داستان ۲۰۳۰ پروژه ۲۰۴۰ را مطرح کرده‌اند تا به جوانان ما القا کنند که ایران رشد علمی اصولی ندارد این در حالی است که ما در حوزه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و آنان می‌خواهند با این مسائل اختلاف‌افکنی کنند.

 

 

منبع: میانه نیوز

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *