امام خمینی(ره)، هویت انسانی را احیا و جهان اسلام را از رکود خارج کرد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیی میانا، حجت الاسلام حسن امیرنژاد با اشاره به شخصیت والای حضرت امام(ره) اظهار کرد: ویژگی های بارز آنحضرت، ایشان را به رهبری فرهمند در دنیا تبدیل کرده بود به گونه ای که تفکر، شخصیت، انقلاب، راه و هدفش همچنان در بین اندیشمندان جهان مطرح است.

   وی افزود: آنحضرت به جهان، جان تازه ای بخشید و موجب بیداری آزادگان عالم شد، هویت انسانی را احیا کرد و انسانها را به واقعیات پیرامونشان، آگاه ساخت و انقلابش انقلابی ناب بر اساس معنویت، اسلام و قرآن بود.

   حجت الاسلام امیرنژاد با تشریح ابعادی از شخصیت والای امام راحل، ایشان را فردی دین شناس و آشنا به مکاتب فکری و دینی، معرفی کرد و گفت: مهربانی، رحمت، امانت داری، رازداری، گذشت، کرامت، دوری از تجمل، بی اعتنایی به دلبستگی های دنیا و … از جمله سجایای اخلاقی وی بود و همواره توجه به مشکلات محرومین و رفع گرفتاری های نیازمندان، مهمترین دغدغه های فکری او را شکل می دادند.

   مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه در ادامه با بیان شاخصه های رفتاری و شخصیتی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان نیز دنباله رو همان اصول، آرمانها و شاخصه ای امام(ره) هستند و اهداف و مقاصد متعالی امام را تعقیب می کنند و زندگی شان عین همان زندگی ساده و بی آلایش حضرت امام(ره) است.

   حجت الاسلام امیرنژاد با بیان اینکه امروز وظیفه ما تبیین راه و هدف امام است، افزود: باید قدردان برکت وجود نعمت ولایت در کشور باشیم که در دنیا نظیری ندارد.

      مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد و واکاوی ریشه های این قیام مردمی، ثمره آن را آگاهی مردم و روحانیت دانسته و رشد و گسترش جهت گیری فرایند مبارزه علما تحت رهبری امام، افزایش انسجام درونی و سازندگی نیروهای انقلابی، افزایش اتحاد و وحدت و ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین روحانیت و امام(ره) به صورت ظاهری و پنهانی را از مهمترین پیامدهای این قیام برشمرد.

   وی افزود: ۱۵ خرداد روزی مهم و سرنوشت ساز بوده و نمادی از اسلام و انقلاب اسلامی است.

   آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد و سی امین سالگرد ارتحال جانگداز امام خمینی(ره) با شرکت کلیه کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

خبرنگار: علی محمّد عزّتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *