وزارت بهداشت و درمان با تبلیغات کالاهای بدون مجوز سلامت برخورد کند

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، یعقوب شیویاری، در رابطه با تبلیغ برخی از محصولات سلامت محور در تلویزیون که مورد تائید وزارت بهداشت نیست، اظهار داشت: تبلیغ هر کالایی که به سلامت مردم مربوط می‌شود، باید تائیدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تبلیغ کالاهای سلامت محور بدون تائید وزارت بهداشت در صدا‌ و‌ سیما به هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست، چرا که مردم به صدا و سیما اعتماد دارند و تداوم این کار می‌تواند به باور عمومی جامعه لطمه وارد کند.

وزارت بهداشت و درمان با تبلیغات کالاهای بدون مجوز سلامت برخورد کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان باید به تبلیغ کالاهای سلامت محور ورود کرده و با متخلفان برخورد کند، افزود: صدا‌ و‌ سیما نباید به راحتی اجازه تبلیغ کالایی را بدهد که ممکن است، سلامت مردم را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی در صدا‌ و‌ سیما با نمایندگان این سازمان جلسه‌ای برگزار خواهند کرد.

شیویاری با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در پخش آگهی‌های بازرگانی، تصریح کرد: متأسفانه حجم آگهی‌های بازرگانی صدا و سیما بیش از حد شده است. درصد پخش تبلیغات در تلویزیون آنقدر زیاد شده که تأثیر منفی گذاشته است و این تأثیر منفی هم برای کالاهایی است که مورد تبلیغ واقع می‌شود و هم برای سایر برنامه‌های صدا و سیماست که از هدف خود باز می‌مانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: معتقدم سازمان صدا و سیما باید تعادلی میان سهم تبلیغات بازرگانی و سهم برنامه‌های غیرتبلیغی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *