فشار اقتصادی از سوی دشمن ناشی از ضعف کشور در زمینه اقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، دکتر علی لاریجانی در همایش نیمکت های سوخته، یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه با اشاره به اینکه لازمه استقلال اقتصادی، شناخت نقاط ضعف در این زمینه است، افزود: مردم ایران درک درستی از شرایط موجود کشور دارند و به همین خاطر با شجاعت پای انقلاب ایستاده اند، لذا در این خصوص در نقطه ممتاز قرار داریم.

 

 

وی با بیان اینکه برای توفیق در زمینه اقتصادی مجاهدت لازم است همانطور که در بسیاری از زمینه ها  از جمله در ۸ سال دفاع مقدس با مجاهدت موفق شده ایم  افزود: اگر ما بتوانیم در حوزه اقتصادی با این همه نیروی انسانی قوی، اشکالات خود را برطرف کنیم جلوی زورگویی وتهدیدهای اقتصادی دشمنان در این حوزه گرفته می شود.

 

 

لاریجانی با اذعان بر اینکه معنی استقلال اقتصادی این نیست که همه نیازها را در همه زمینه ها بتوانیم تامین کنیم گفت:  باید با توجه به ظرفیتهای نیروی انسانی و شرایط جغرافیایی مناسب نیازهای اصلی کشور را خودمان تامین کنیم تا دشمنان نتوانند زورگویی کنند.

 

 

وی با تاکید بر عزتمندی و تاثیر گذاری ایران در منطقه بیان کرد: همه کشورها بر ایستادگی، شرف و غیرت ملت ایران در راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب و نظام اذعان دارند که این موارد مدالهای افتخاری است که در طول دوران انقلاب بر سینه ملت ایران نصب شده است.

 

 

لاریجانی بر ضرورت  استمرار پیشرفت های خوب در زمینه فناوری های مختلف تاکید کرده گفت: در دفاع مقدس لطمه هایی خوردیم اما به پیام مهمی دست یافتیم که عامل پیشرفت ما و عامل بازدارندگی دشمن بود اینکه خودمان باید صاحب فناوری در حوزه دفاع شویم که  در غیر این صورت  کسی یاریگرمان نخواهد بود.

 

 

وی افزود: ما با درک این موضوع مجبور شدیم که روی تکنولوژی دفاعی کار کنیم و اکنون از یک قدرت دفاعی خوبی برخورداریم که حرفها علیه فناوری های موشکی کشورمان، نشان از قدرت ماست.

 

رییس مجلس، نگرانی از توسعه و پیشرفت در فناوریهای دفاعی را دوسویه خوانده گفت: ساخت موشک های ما نیز ناشی از نگرانی ما از دشمنان خبیث است که خود از موشک برخوردار هستند.

 

وی به رفتار متناقض دشمنان در مورد نبود تسلیحات در منطقه و ابراز نگرانی آنها اشاره کرده گفت: دشمن از یک سو مدام برعاری شدن منطقه از سلاح ااذعان دارد ولی از سوی دیگر به تجارت سلاح و موشک در منطقه  و خاور میانه می پردازد.

 

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه امکان ترقی و سرمایه گذاری در استان مخصوصا شهرستان میانه وجود دارد افزود: باید توجه کنیم با توجه به شرایط آب و هوای سردسیری و فصل کاری محدود این استان، از ظرفیت کشاورزی مخصوصا در زمینه کشت با سیستم های گلخانه ای استفاده کنیم.

 

وی گفت: ما امکان خاصی در بودجه قرار دادیم تا افراد بتوانند از سیستم گلخانه ای استفاده کنند که در این خصوص زیمینه را برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت فراهم کردیم بطوریکه در سال گذشته  ۱۰۰ هزار میلیارد ریال با ۴ درصد سود تسهیلات برای کشاورزان روستاها را به تصویب رساندیم تا از این راه جلوی مهاجرت روستاییان نیز گرفته می شود و اگر این امر نتیجه بخش باشد قابل تکرار خواهد بود.

 

لاریجانی افزود: برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه آبیاری های نوین و بهره گیری از سیستم گلخانه ای برای کشاورزان با اجازه رهبر انقلاب فراهم شده و چند سال است که انجام می شود.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *