تحصیل به زبان مادری مطالبه مردم آذربایجان شرقی است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در همایش «نیمکت های سوخته یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه»، با بیان اینکه زبان آذری دارای فولکلور و ادبیات بسیار خوب و غنی است، اظهار داشت: بر این اساس از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم در صورت صدور مجوز، در سال های آینده این زبان در مدارس تدریس شود.

 

وی با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ادای احترام به روح بلند امام راحل، گفت: توفیقات نظام در ۴۰ سال گذشته در بخش ها و حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل شمارش و بیان نیست.

 

پورمحمدی ادامه داد: در حالی که اوضاع آشفته خاورمیانه بسیاری از کشورها را درگیر کرده است، امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی در جهان است.

 

وی ادامه داد: پیشرفت علمی ایران در حوزه ها و علوم مختلف قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل نیست و بیان ضعف ها از سر دردمندی و نه ناشکری است.

 

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر این اساس تلاش برای رفع مشکلات وظیفه همه مسئولان است و ما نیز در آذربایجان شرقی تماتم تلاش خود را برای رضایت مندی مردم انجام می دهیم.

 

پورمحمدی با اشاره به مشکلات بیان شده شهرستان میانه، از زبان مسئولان، گفت: مشکل آب و گاز این شهرستان در اولویت های کاری استان است که در اولین سفر آینده به این منطقه بیشتر به آنها پرداخت می کنیم.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *