اهالی روستا: اداره اوقاف حکم دادگاه را اجرا نمی‌کند/ اداره کل اوقاف: به محض تایید حکم دادگاه تجدید نظر، پیگیر اجرا خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، اهالی روستای باغدرسی شهرستان میانه چند سالی است مدعی‌اند، فردی در مسیر اصلی و در وسط گورستان عمومی این روستا اقدام به تصرف عدوانی و ساخت‌ و ساز غیرقانونی کرده است.

اهالی روستا با شکایت از فرد مزبور توانسته‌اند پس از ۴ سال، سخنان خود را اثبات کنند و از دیگر سو به دلیل این‌که یک طرف این پرونده مربوط اداره اوقاف نیز می‌شد، دادگاه محترم رای به خلع ید و قلع و قمع این ساخت و ساز داده است.

یکی از اهالی روستا پس از گذشت چندین ماه از عدم اجرای این حکم، با پیگیری‌های بسیار در مصاحبه‌ای با خبرنگار اجتماعی آناج، از عدم جدیت کافی اداره اوقاف برای اجرای حکم خبر داده و اظهار داشت: ما بارها پیگیر این قضییه شدیم و حتی در مراجعه حضوری به دفتر مدیرکل اوقاف استان، ایشان قول پیگیری و حل موضوع را داد اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

یکی دیگر از اهالی روستای باغدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آناج، عنوان داشت: مالک ویلایی که دادگاه به خلع ید آن حکم داده است، در مواجهه با روستاییان از هیچ بودن اقدامات اهالی سخن گفته و می‌گوید اهالی هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

با توجه به مکلف شدن اداره اوقاف تبریز مبنی بر اجرای حکم مذکور، نصیری مسئول روابط عمومی این اداره در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، توضیح داد: اداره اوقاف از فردی که در زمین موقوفه به ساخت و ساز اقدام کرده بود شکایت کرده و دادگاه حکم به تخلیه و قلع و قمع بنا داده است اما صاحب مِلک با اعتراض به رای دادگاه، خواستار برگزاری دادگاه تجدید نظر شده است.

وی ادامه داد: ما حکم تخلیه ویلای مذکور را داریم و منتظر رای دادگاه تجدید نظر در خصوص تخریب بنا هستیم که به محض صدور این حکم نسبت به اجرای آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نصیری با رد سخنانی مبنی بر زد و بند صاحب ویلا با مدیرکل اداره اوقاف تبریز، تاکید داشت: چنین چیزی به هیچ وجه صحت نداشته و در هنگام تایید حکم توسط دادگاه تجدیدنظر اداره اوقاف با قاطعیت نسبت به اجرای حکم اقدام خواهد کرد.

باید دید پس از کش و قوس‌های فراوان، دادگاه تجدیدنظر حکم به تخریب ویلای مورد اعتراض اهالی روستای باغدرسی خواهد داد یا ماجرا به گونه‌ی دیگری رقم خواهد خورد.

 

منبع: آناج

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *