عملکرد مدیریت بحران با وجود کمبود بودجه، قابل قبول است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، «عابد فتاحی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: همانطور که در وقوع بحران و سوانح طبیعی مستعد هستیم، ظرفیت های مقابله و مدیریت درست را نیز باید بالا ببریم.

وی تصریح کرد: باید آموزش و بهداشت وتجهیزات مناسب را در همه مناطق به خصوص مناطق سانحه خیز به صورت مهیا و آماده به کار تعبیه کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه جامعه باید در برابر بحران احساس امنیت خاطر داشته باشد، گفت: برای فراهم نمودن احساس امنیت خاطر جامعه به آموزش و بهداشت وتجهیزات مناسب در همه مناطق به خصوص مناطق سانحه خیز نیاز داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هنگام بروز بحران و سانحه طبیعی همه دستگاه ها درست به وظایف خود عمل کنند.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال اگر هلال احمر مسوول امداد رسانی های اولیه است، گروه های کاری و سازمان های دیگر در این امر فقط وظایف خود را برای کمک به این نهاد مردمی انجام دهد، نه این که خود در این امر دخالت کند.

فتاحی تاکید کرد: دستگاه ها نباید در این مسئله حساس موازی کاری کنند.

نماینده مردم ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر نیاز به برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و مانورهای آموزشی در طول سال گفت: اگر قرار باشد تمام دستگاه ها و گروه های مسوول در مدیریت بحران کشور تجهیزات خود را بروز و با کارایی بالا ارائه دهند تا جامعه احساس امنیت خاطر داشته باشد کار بسیار مناسبی است.

وی ادامه داد: البته این نه تنها کافی نیست بلکه باید در کنار آن از جنبه های علمی مختلفی نیز مورد بررسی قرارگیرد، نقاط قوت و ضعف و نیازها مشخص شود، امکان سنجی ها صورت گیرد و مانورهایی برای بالابردن سطح امنیت در مواقع بحران و آموزش به مردم داده شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *