آگاهی از عملکرد دولت، حق مردم است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در آغازین روز از هفته دولت، با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در شهرستان میانه در یک سال اخیر با بهره مندی از اعتبارات ملی استانی شده و تملک دارائی های استانی و اعتبارات متوازن برای برخورداری شهرستان در جهت خدمت رسانی که هدف دولت و حاکمیت است، اشاره کرده گفت: از هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال در مجموع ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار مبادله موافقت نامه شده که با توجه به محدودیت ها تاکنون ۴۸ میلیارد تومان برای اجرای ۲۴۳ پروژه محقق شده است.

وی در ادامه با بیان پروژه های شهرستان به تفکیک دستگاه ها، گفت: در حوزه بهداشت و درمان که از اولویتهای دولت جاری است احداث مراکز بهداشتی شهری و روستایی، مرکز اورژانس شهری، مرکز LDR و مراکز بهداشتی در مرکز شهرستان از جمله شهید فایقی، شهید مرسلی، اسلام آباد در مجموع با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اجرا رسیده است.

مشایخی اضافه کرد: در حوزه راه و شهرسازی ۴ روستای اولویت دار برای احداث راه و  ۹ کیلومتر ازمحور فیروزآباد_ میانه  که مورد مطالبه مردم بود احداث شده و امسال نیز شاهد اتمام آسفالت آن خواهیم بود، همچنین امکانات و خدمات رسانی برای مساکن مهر که در مجموع ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای طرح های مذکور هزینه صرف شده است.

فرماندار ویژه میانه از بهسازی و نوسازی ۹۲ مسکن روستایی خبر داده به صدور ۱۶۳ فقره سند روستایی نیز اشاره کرده گفت:  طرح هادی روستایی نیز در ۱۴ روستا اجرا شده و در ۲ روستای دیگر نیز در حال اجرا می باشد.

وی اضافه کرد: آسفالت معابر ۷ روستا به اتمام رسیده و ۷ روستای دیگر در دست اجراست که در مجموع برای این پروژه ها ۲۱ میلیارد تومان صرف شده است.

مشایخی به عملکرد شهرداریهای بخشهای تابعه و شهرستان، عملکرد بهزیستی با ۲۳۳ نفر بیمه شده، اشاره کرده از تامین مسکن نیازمندان و معلولان برای ۱۰ نفر در شهرستان طی سال جاری خبر داد.

فرماندار ویژه میانه به روحیه بالای مشارکت در شهرستان میانه از جمله در حوزه آموزش و پرورش که ناشی از اعتماد مردم میانه به مسئولین با درک وضعیت فعلی است اشاره کرده گفت: فقط در بخش کندوان میانه ۱۰ مدرسه خیرساز با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومانی  احداث شده و مابقی از محل اعتبارات نوسازی مدارس استان هزینه شده است، همچنین تخریب و بازسازی مدرسه شهدای زینبیه، بهره برداری از دبیرستان بوعلی سینا در مهر ماه امسال، آماده سازی خانه ژیمناستیک دانش آموزی، مرمت مدارس و خانه معلم و بسیاری از پروژه های دیگر از عملکرد حوزه آموزش و پرورش میانه می باشد.

مشایخی در ادامه در حوزه برق رسانی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، روستای بدون برق نداریم و برای تقویت شبکه های برق رسانی شاهد اقدامات بسیاری از جمله نوسازی ترانس ها به مقدار ۶۳ فقره و ۴۱۰ مورد افزایش روشنایی هستیم که در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان در سال جاری در حوزه برق رسانی هزینه شده است.

فرماندار میانه با بیان ارائه تسهیلات اشتغال روستایی به تعداد ۳۴ مورد به ارزش ۳۵ میلیارد تومان و تسهیلات اشتغال فراگیر به تعداد ۴ مورد به ارزش ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۴ مورد تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۳۶ میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از این اعتبارات توسط متقاضیان جذب شده است.

مشایخی در حوزه فنی و حرفه ای با بیان اینکه آموزش مهارتها زیربنای امور مهارتی و نیاز جامعه امروز می باشد به کارهای شاخص مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اشاره کرده نصب پنلهای خورشیدی با تامین ۲۰ کیلو وات، ایجاد ۴۱ واحد کارگاه آموزشی برای خواهران و برادران، اعطای مجوز و نظارت بر ۳۰ واحد آموزش آزاد در سطح شهرستان، تعامل با پادگان برای مهارت آموزی سربازان، آموزش در جوار دانشگاه، آموزش مهارت به اهالی سکونتگاهای غیررسمی به صورت تیم های سیار فنی، نوسازی فضا و بازسازی و ارتقای تجهیزات و ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای را از اقدامات این مرکز در سال جاری عنوان نمود.

وی از هزینه کرد ۳ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب روستایی  خبر داده افزود: در حوزه آب و فاضلاب شهری نیز ۳ حلقه چاه حفر و تجهیز شده، ۲ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۸ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده، همچنین تولید و توزیع ۱۲ میلیون متر مکعب آب شرب، ۱۴۳۷ فقره انشعاب آب، احداث آزمایشگاه آب بعنوان آزمایشگاه مرجع برای  میانه و شهرستانهای همجوار، واگذاری و نصب ۲۱۵۰ انشعاب فاضلاب از دیگر عملکرد این حوزه می باشد و با افتخار اعلام می کنیم که با همت اداره آب و فاضلاب و همکاری دستگاهها با این اداره تمامی شهر میانه و سکونتگاه‌های اطراف آن به سیستم شبکه فاضلاب مجهز شده و برای توسعه آن نیز در آینده مسیر پایدار نگه داشته ایم.

مشایخی جهش چشمگیر در پروژه انتقال آب سد گرمی چای و تامین زمینی برای احداث سختی گیری آب به روش کریستالی را از دیگر عملکرد آب و فاضلاب عنوان نموده گفت: در مجموع ۳ و نیم میلیارد تومان برای پروژه های آب و فاضلاب شهری هزینه شده است.

فرماندار میانه به هزینه کرد ۴ میلیارد تومان در حوزه مخابرات و اینترنت روستایی اشاره کرده در حوزه گازرسانی از گازدار شدن ۵۱ روستا در سال جاری خبر داده گفت: بهره مندی خانوارهای روستایی شهرستان از گاز طبیعی بیش از ۸۳ و نیم درصد در راستای خدمت رسانی و هدف حذف سوخت فسیلی که از آلاینده های زیست محیطی به شمار می رود می باشد که در این خصوص نیز بیش از ۳۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به کاهش سراسری اعتبارات با توجه به وضعیت اقتصادی کشور افزود: باید کمبودها را از محل مشارکت مردمی و خیرین جبران کنیم .

مشایخی از هدفگذاری بودجه شهرستان برای سال آتی خبر داده گفت: از محل تملک دارائیها و سرمایه ای استان برای ۹۴ پروژه ۱۶ میلیارد تومان و از محل اعتبارات متوازن برای ۸۰ پروژه بیش از ۲۶ میلیارد در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است.

فرماندار میانه با بیان اختصاص بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل ۳۰ پروژه در طی هفته دولت امسال در شهر میانه و بخشهای تابعه افزود: از مهمترین برنامه های آتی دولت تا پایان امسال در شهرستان میانه البته با مشارکت مردم اتمام گازرسانی به روستاهای حائز شرایط، اجرای پروژه احداث سختی گیری آب شرب، پیگیری پروژه آبرسانی از سد گرمی چای، آسفالت ۹ کیلومتر از راه احداثی میانه_ فیروزآباد، باند دوم پل قوری چای، مرکز سنجش سرطان، مرکز تصویربرداری MRI، پهنه بندی معادن و آغاز عملیات عمرانی دو شرکت در این حوزه که سبب اشتغالزایی خواهد شد،  تکمیل زنجیره فولاد با تکمیل فاز ۳ آن و زمینه سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد مشابه مجتمع فولاد میانه و طی مراحل پایانی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی می باشد.

مشایخی اجرای ۲۵۰۰ هکتار دیگر از پایاب سد آیدوغموش و پایاب سدهای برنلیق و صومعه علیا و صومعه کبودین هزینه کرد ۴۰۰ میلیون تومان برای ارتقای خدمات در شهرکهای صنعتی را از دیگر امور در حال اجرا و یا مورد پیگیری برای اجرا عنوان نموده گفت: احداث نمایندگی مرکز شیمی درمانی توسط خیر میانه ای که در حال حاضر نمایندگی مهرانه با تشکیل ۱۳۰ پرونده دایر می باشد از مواردی است که در دست پیگیری داریم تا ارائه خدمات شیمی درمانی در خود شهرستان انجام شود تا بیماران سرطانی به زنجان مراجعه ننمایند.

وی ارتقای جایگاه والای میانه و تلاش برای جلب و جذب سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه میانه ای مقیم در شهرهای دیگر برای رونق چرخه اقتصاد را از جمله اهداف شهرستان خوانده گفت: آزاد سازی بافت فرسوده اطراف امامزاده اسماعیل(ع)، پمپاژ آب از سد شهریار به بخش کاغذکنان، مرکز قرار دادن شهرستان بعنوان مرکز تروما برای کاهش فاصله از مرکز استان در بروز تصادفات و ارائه خدمات به شهرستانهای همجوار، ۴ بانده کردن میانه _ سرچم، میانه_ تیکمه داش، تکمیل عملیات سد شهریار، تکمیل محور میانه_ میاندوآب_ فیروز آباد و تسریع در عملیات آنها را از اهداف آتی شهرستان برشمرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *