مشارکت روستائیان و خودکفایی دهیاریها از اصلی ترین اهداف برای توسعه فراگیر در روستاهاست

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، بهنام آقامحمدی در همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان میانه با بیان اینکه جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور ما شروع شده، تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای بومی و داخلی را تنها راهکار مقابله با جنگ اقتصادی برشمرده خواستار جلب مشارکت اهالی از سوی دهیاران و شوراها شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای ۱۸ روستا در بخش مرکزی برنامه تحول بنیادی داریم از جدولگذاری ۱۴ هزار متر مربع،  ۱۳ هزار متر شن ریزی و احداث پارک کودک در تمامی روستاهای بخش مرکزی طی سال گذشته خبر داده افزود: در سال جاری نیز ۲۵ هزار متر مربع جدولگذاری و شن ریزی را هدفگذاری نموده ایم که ۱۴ هزار متر مربع از این پروژه به اتمام رسیده یا در حال اجراست.

بخشدار مرکزی به وجود ۹۴ دهیاری در بخش مرکزی اشاره کرده گفت: ۳۶ میلیارد ریال اعتبار در حساب دهیاریها موجود است که برای طرح های عمرانی و جاری هزینه خواهد شد.

وی حل مشکلات آب شرب و کشاورزی روستاها را از ضروریات خوانده افزود: تامین آب شرب سالم و بهداشتی و آب کشاورزی مناسب در روستاها یکی از مهمترین عوامل برای ماندگاری روستائیان در روستاها، آبادانی هرچه بیشتر روستاها، رونق اقتصادی و توسعه پایدار در روستاهاست.

آقامحمدی عدم مشارکت مردم روستا و نادیده انگاشتن آنها در امر آبادانی روستاها  را از جمله عوامل مهم توسعه نیافتگی روستا و مهاجرت به شهرها عنوان نموده گفت: در سال ۷۷ از سوی مجلس قانون تاسیس دهیاریهای خودکفا در روستاهای کشور تصویب شد که تاسیس این نهاد نشانه ای از حرکت به سوی اجرای نظام نوین مدیریت در روستاهاست که می تواند تحول شگرفی در فرآیند عمران و توسعه روستایی ایجاد نماید.

وی با اشاره به وظایف دهیاران و مشارکت و همکاری آنان با شوراها برای پیگیری اجرای طرح های عمرانی اشاره کرده گفت: بهبود وضعیت زیست محیطی از دیگر وظایف دهیارن به شمار می رود و باید گفت، آنچه که روستاهای امروز ما را با دیروز متفاوت می کند همکاری همه جانبه مردم با دهیاران است.

شاکری مسئول موکب اهل البیت(ع) شهرستان میانه در این جلسه خواستار همکاری و همیاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در جلب و جذب مشارکت روستائیان برای کمک به موکب حسینی میانه در کربلا شده افزود: در این موکب برای ۳ هزار زائر کربلای معلی به طور روزانه ۳ وعده غذایی و برای ۱۰ هزار نفر روزانه پذیرایی ارائه خواهد شد که نیازمند مشارکت مردمی می باشد.

وی راهپیمایی اربعین حسینی را مقدمه ای برای ظهور حضرت ولیعصر(عج)، اساس تثبیت شیعه و عامل خنثی سازی توطئه دشمنان برشمرده افزود: این تجمع ۲۵ میلیون نفری تمرین و مانوری برای ایام ظهور بوده و باید با دید باز به این امر نگریست.

شاکری کار در موکب حسینی برای خادمان آن را بدون هیچ درآمدی و فی سبیل الله عنوان نموده گفت: عربستان ۵ میلیون زائر مکه را نمی تواند بدون مشکل اداره کند اما کاروان ۲۵ میلیون زائر حسینی بدون هیچ مشکلی با مشارکت و همراهی مردم و نیروهای نظامی و امنیتی عراق و ایران در سایه خداوند متعال اداره می شود.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *