جلب مشارکت مردمی موجب توسعه همه جانبه آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی بر ضرورت استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در جهت بهبود وضعیت واحدهای آموزشی ارتباط نزدیک با اقشار مختلف مردم، تقویت سرمایه های اجتماعی و جلوگیری از فرسایش این سرمایه ها تاکید کرده افزود: سرمایه اجتماعی یکی از مهمترین مطامع معاندین نظام و ایادی آنها در داخل با القاء یاس و ناامیدی است.

 

 

وی با بیان اهمیت رضایتمندی مردم در جلب مشارکت آنها در انجام امور از جمله در حوزه آموزش و پرورش برای توسعه و تجهیز مراکز آموزشی گفت: باید در واحدهای آموزشی تکریم اولیاء و دانش آموزان از اولویتها باشد همانگونه که در ادارات لزوم تکریم ارباب رجوع مهمترین اصل به شمار می رود.

 

 

سرپرست فرمانداری ویژه میانه با اشاره بر نیاز مردم به انبساط اجتماعی و روحی در جامعه افزود: مردم ایران مردمی صبور و در پای نظام بوده ، تا به حال هیچ فرصتی به معاندین نظام نداده و در پشتیبانی و حمایت از حاکمیت اسلامی هستند و بر ما مسئولین نیز تسهیل و تسریع در امور مردم، کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده از ضرورتها برای جلب مشارکت آنهاست.

 

 

وی در ادامه تعیین تکلیف سند مالکیت واحدهای آموزشی، استمرار نورسنجی در مراکز آموزشی، کیفیت بخشی و رفع مسائل و مشکلات در مدارس غیر دولتی، ایمن سازی و ساماندهی مدارس را از جمله اموری خواند که باید در برنامه های اصلی آموزش و پرورش گنجانده شود.

 

 

مشایخی همچنین بر رعایت حال مردم از سوی مدیران مدارس در پرداخت هزینه های تحصیلی از جمله کلاسهای جبرانی تاکید کرده افزود: نباید افزایش  غیرمنطقی در هزینه این کلاسها داشته باشیم.

 

 

وی در پایان با بیان اهمیت و جایگاه دو نعمت سلامت و امنیت در جامعه گفت: به یاری خدا، پشتیبانی و حمایت مردم از نظام و نعمت ولایت فقیه همچنین تلاش ها و مجاهدتهای نیروهای نظامی و انتظامی شاهد امنیت کامل در کشور بوده و در تامین نعمت سلامت نیز دست اندرکاران این عرصه باید در تمامی حوزه های مربوطه از جمله در سنجش سلامت  دانش آموزان بعنوان جمعیت پایه ای کشور اقدامات لازم را اعمال نمایند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *