۶۰۰ خانوار با ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در ییلاق و قشلاق شهرستان ساکن هستند

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مهدی مشایخی در جلسه شورای عشایر شهرستان میانه ضرورت برنامه ریزی برای انتقال آب از سد آیدوغموش به اراضی قشلاقات حلاج علیا و سفلی و طریان با هماهنگی اداره امور عشایر، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب روستایی و بخشدار را خواستار شده گفت: اگر برای سکونت دائمی عشایر برنامه ریزی نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد زیرا چرای بی رویه و استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی بر اساس مطالعات مشاورین آمایش محیط زیست استان باعث تخریب محیط زیست و کم آبی شده و سبب افزایش مهاجرتها و نرخ بیکاری گردیده است.

 

 

مشایخی با بیان اینکه آغاز استعلام و ممیزی مراتع از محل اعتبارات ملی یکی از ضرورتهاست بر ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به عشایر از سوی دستگاههای متولی تاکید کرده گفت: حل مسائل فرهنگی عشایر از قانونهای به تصویب رسده می باشد که باید انجام شود.

 

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری میانه در ادامه گفت: باید قبل از فرارسیدن زمان کوچ عشایر واکسیناسیون دام ها توسط دامپزشکی شهرستان انجامو از کوچ زودهنگام عشایر با توجه به وضعیت مراتع جلوگیری بعمل آید.

 

 

مشایخی کمبود خودرو و نیروهای محدود در امور عشایر را از مشکلات خوانده بر استفاده از اعتبارات عمرانی برای اجرای پروژه ها در روستاهایی با خودیاری مردم، همکاری دهیاری و امور عشایر تاکید کرده افزود: مقرر شده است با هماهنگی و همکاری امور عشایر، راهداری و راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای احیای راهها و میان بندها با ارائه نقشه برنامه ریزی شود.

 

 

وی پیگیری بند انحرافی قشلاق موسی بیگلو را از مصوبات جلسه گذشته و یکی از پروژه های حیاتی خوانده افزود: این پروژه باید از اولویتها در جهت رفع مشکل باشد.

 

 

مشایخی در پایان بر  ارائه آموزشهای اولیه برای عشایر از سوی پلیس راه و نیروی انتظامی در جهت آگاه سازی آنها از حوادث غیر مترقبه مخصوصا در مسیر اتراق عشایر اشاره کرده، تامین امنیت عشایر در مسیر کوچ را امری مهم تلقی نمود.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *