۰
 
کد مطلب: 94544 |
 
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
تالیف کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی
 
 
کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تألیف و به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، سید اکبر ساداتی نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی استعدادهای برتر رشته منابع خاک – فیزیک و حفاظت خاک دانشگاه آزاد اسلامی میانه و نویسنده کتاب اظهار کرد: بطورکلی، حمایت از تولید کالای ایرانی، مستلزم بکارگیری درست مؤلفه‌ها­ی اصلی در عرضه (برخوردار بودن ازکمیت وکیفیت مناسب)، و تقاضا (آگاهی تمام وکمال از ایمنی کالا)، و دارا­بودن از یک وحدت رویه متناسب در رقابت با سایر کالاهای مشابه خارجی است.

 

وی افزود: در این راستا، یکی از پیش شرط‌ هایی که چنین فرایندی در جامعه ایران بایستی تحقق یابد، باید نسبت به هویت ایرانی بودن خودمان باور ذهنی و تعصب خاصی نسبت به آن داشته باشیم.

 

دانشجوی واحد میانه ادامه داد: قاچاق کالا و نظیر آن، خرید کالای ایرانی را در داخل و خارج کشور کمتر به سمت و سوی تقاضای داخلی و خارجی سوق داده تا جایی که بازیگران اقتصادی و زیر مجموعه­ ها نتوانند به حرکت خود ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه عوارض سوء فرآیند (توسعه واردات وخرید کالای خارجی)، در تمامی جنبه‌ های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است گفت: اگر به تمام زوایای محیط اطرافمان نگاه کنیم، متوجه انواع کالاهای لوکس و ضروری می‌شویم که در منازلمان جا خوش کرده‌ اند، درحالی که کالاهای داخلی در انبار مغازه ­ها و کارخانه‌ ها و… خاک می‌خورند و منتظر نگاه ما هستند.

 

ساداتی درباره تالیه کتاب خود بیان کرد: کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی، دیدگاه چند سوی و منسجمی به مخاطب در قلمرو عرضه و تقاضای کالای محصولات داخلی در مقایسه با کالاهی خارجی ارائه می دهد.

 

 

مدرس دانشگاه تصریح کرد: اگر به طور اصولی و به دور از شعار، در جهت حمایت از کالای ایرانی برآئیم، باید به فکر منطقی نمودن هزینه­های تولید در داخل بوده و در تقویت مؤلفه ­های اصلی اقتصاد درون ­زایی در توسعه پایداریگام برداریم.

 

ساداتی رقابت پذیر شدن کالای ساخت ایران، را به جذب مشتری ایرانی و شرکای منطقه ای و بین المللی با اهمیت دانست و گفت: به جای استراتژی کاهش عرضه کالای درون­زایی، باید به کیفیت، دوام و جذابیت آن که اصل مهمی است بپردازیم زیرا این امر مهم، جذب مشتری را به همراه خواهد داشت.

 

 

کتاب هم افزایی با رویکرد توانمند سازی ایران با عرضه و تقاضای محصولات درون زایی در ۱۳ فصل و ۱۳۸ صفحه از سوی مرکز انتشارات توسعه علوم به چاپ رسیده است.

 

 

انتهای پیام/

 
 
 
 

نظر شما در مورد این مطلب