دولت اجازه دهد شهرداران در تمام ابعاد به مردم پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از فارس ؛ صادق نجفی در دومین نشست معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهار کرد: مدیریت شهرها را نمی‌توان مثل گذشته انجام داد چون با تغییر ماهیت شهرها و دوران جدید با حکمرانی نمی‌شود شهر را اداره کرد.

شهردار کلانشهر تبریز با تاکید بر اینکه دولت باید اجازه دهد که شهرداران برای اداره شهرها در تمام ابعاد به مردم پاسخگو باشند گفت: این انسان‌ها هستند که می‌توانند تغییر را در کشورشان انجام دهند زیرا با وجود اهمیت علم و تکنولوژی، انسان محور توسعه است.

وی با اشاره به تلاش‌های خوب صورت گرفته در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای تبریز در سال‌های گذشته افزود: شهردار سابق کلانشهر تبریز در حوزه جذب سرمایه‌گذاری واقعا تلاش زیادی انجام داد اما ضعف سیستم موجود شهرداری و شورا باعث شد بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه نرسد.

نجفی با اعلام اینکه نمی‌شود بعد از سه سال به سرمایه‌گذار گفت توافق قبلی با شما باید تغییر یابد اظهار داشت: باید راه‌های آسان را تعریف کنیم و راه‌های جدیدی بیابیم که سرمایه‌گذاران بیایند و در شهر سرمایه‌گذاری کنند.

شهردار کلانشهر تبریز گفت: خوشبختانه در دوره جدید با تلاش 5-6 ماهه همکاران شیوه‌نامه مناسبی برای سرمایه‌گذاری تهیه کردیم که واقعا همه چیز آن شفاف است و در صورت توجه به آن باعث تسهیل سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید از سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که به نوعی می‌توانند در حوزه‌های مختلف در کنار ما باشند به بهترین نحو ممکن استفاده کرد، گفت: در سال‌های گذشته به دلیل طولانی شدن مدت اجرا،  نود درصد پروژه‌ها تعدیل می‌خورد، اما خوشبختانه با سازوکاری که ایجاد کردیم با همکاری بانک شهر خوشبختانه الان وضعیت خوبی بر روند اجرای پروژه‌ها جاری است.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار استفاده از تجربیات کشورهای دیگر می‌تواند الگوی مناسبی باشد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری نباید در تنگ نظری خود ما گیر کنند. این اصولی نیست که برای تنظیم قرارداد با یک سرمایه‌گذار 10 ماه زمان صرف شود.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *