هزینه‌های اضافی مجالس ترحیم به نیازمندان اهدا شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم دوشنبه شب در جلسه آغاز طرح بازدید رمضانی مدیران ارشد استانی از منازل نیازمندان با اشاره به ماهیت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این ماه روزه داری تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه فرد باید با تمرین بندگی از دروغ، تهمت، افترا،  بهتان، و دنبال مال حرام بودن دوری کند.

وی با تاکید بر این که دوری از گناهان در این ماه مهم است ابراز کرد: فرد باید در این ماه سعی کند بر گناهانش قلم عفو کشیده شود و هر چه بیشتر به درگاه خداوند نزدیک تر شود که قطعا خداوند نیز مورد عنایت قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: تقاضای بی عمل مانند تیرانداز بدون زه و یا بدون تیر است. نباید فقط در زمان مشکلات و سختی به درگاه خداوند رجوع کنیم.

وی با بیان شرایط دعا خاطر نشان کرد: اولین شرط استجابت دعا، داشتن اخلاص است و نباید به کسی غیر از خدا امیدوار باشیم که در این موقع اگر به درگاه خداوند برویم جواب می‌گیریم.

آل هاشم افرود: یکی دیگر از شرایط دعا صدا زدن خداوند از روی خوف است که در این حالت مغفرت خود را شامل حال ما می‌کند.

وی با تاکید بر قدردانی برکت ماه رمضان تصریح کرد: ماه رمضانی ماهی است که خوردن و خوابیدن آن نیز ثواب محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در توصیه‌هایی به مدیران برای این ماه گفت: سعی کنیم در این ماه یک ختم قرآن داشته باشیم و بر حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان زیاد صلوات بفرستیم.

وی با بیان این که یکی از کارهای خوب در این ماه احسان به فقراست ادامه داد: خوشا به حال مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) که هر فعالیتی در این نهاد انجام می‌دهند، اجر و پاداش دارد هر چند که مسئولیتی سخت است.

امام جمعه تبریز افزود: با این که نیازمندان واقعی به جایی ابراز نمی‌کنند اما با این حال مسئولین کمیته امداد سعی داشته باشند به مددجویان به بهترین حالت رسیدگی کنند.

وی در قدردانی از اجرای طرح مفتاح الجنه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اجرای طرح مفتاح الجنه که توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا می‌شود، طرحی بسیار ارزشمند است تا مدیران ارشد استانی از نزدیک به فکر حال فقرا باشند.

آل هاشم با انتقاد از اسراف در مراسم‌های ختم و ترحیم بیان کرد: این که در مراسم ختم دسته گل‌هایی گران قیمت اهدا می‌کنند کاری بسیار ناپسند است که نه فایده ای برای خانواده عزادار دارد و نه فایده ای برای خود فرد دارد و بهتر است پول این اسراف‌ها به نیازمندان اهدا شود.

فقرهای نوع جدید با تطریق منابع مالی برطرف نمی‌شود 

محمد کلامی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم در این جلسه با تاکید بر این که کمک به نیازمندان نیازمند همت همگانی است ابراز کرد: به تنهایی رفع نیاز نیازمندان از توان کمیته امداد خارج است و باید همه دستگاه‌ها بر این کار همت کنند.

وی هدف از اجرای طرح مفتاح الجنه را عنوان کرد و گفت: هدف از این کار آشنا کردن مسئولین و مدیران استانی با انواع فقر است و باید ذهنیت جامعه نسبت به انواع فقر باز شود و ببینند که طلاق، بزهکاری و اعتیاد از فقرهایی هستند که حل آن ها نیازمند راه حل‌های پیچیده تر است و با تزریق مالی نمی‌توان آن را حل کرد.

کلامی با ارائه آماری از محصلان مددجو در کمیته امداد خاطر نشان کرد: تعداد ۶۰۰ نفر از دانشجویان پیام نور، ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز  و ۱۴۵۰۰ نفر از دانش آموزان عضو کمیته امداد هستند و از خدمات این کمیته بهره مند می‌شوند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *