برگزاری تظاهرات در ۴۶ کشور در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس/ اسرائیل تدابیر امنیتی را تشدید کرد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، فلسطینیان آماده تشدید اقدامات خود علیه اشغالگران در آستانه هفتادمین سالروز فاجعه تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی هستند که امسال با انجام توطئه آمریکایی ــ صهیونیستی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی همزمان است.

در همین حال قرار است که روز دوشنبه مقر سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهرک «ارنونا» در قدس منتقل شود. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ۶ دسامبر ۲۰۱۷ قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و دستور داد سفارت آمریکا به این شهر اشغالی منتقل شود.

در همین راستا، «عصام ابوبکر» هماهنگ‌کننده نیروها و گروه‌های فلسطینی در «رام‌الله» روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی»، اعلام کرد که برگزاری تظاهرات در ۴۶ کشور جهان در روز دوشنبه (۱۴ می مصادف با ۲۴ اردیبهشت) هماهنگ شده است تا «جشن‌های اسرائیل به‌مناسبت انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را آشفته سازد».

ابوبکر تصریح کرد، گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه برای برگزاری تظاهرات صدها هزار نفر در روز دوشنبه آینده متحد شده‌اند.

وی افزود، همچنین هم‌زمان با روز «نکبت»، تظاهرات‌هایی در پایتخت‌های ۴۶ کشور عربی و غربی از جمله در اردن و لبنان برگزار خواهد شد.

عصام ابوبکر میزان مشارکت در تظاهرات در داخل کرنه باختری، نوار غزه و قدس را صدها هزار نفری ارزیابی کرد و عنوان داشت: این تظاهرات در مراکز تمامی شهرها در کرانه باختری از جمله در قدس، همزمان با برگزاری راهپیمایی «بازگشت» در نوار غزه برگزار خواهد شد.

راهپیمایی «بازگشت و شکستن محاصره» در ۳۰ ماه مارس گذشته آغاز شد که طی آن، هزاران فلسطینی نزدیک دیوار حائل واقع در میان باریکه غزه و اراضی اشغالی تجمع می‌کردند. مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات بازگشت آوارگان فلسطینی به روستاها و شهرهایشان را خواستار هستند.

قرار است راهپیمایی‌های «بازگشت» در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در هفتادمین سالروز «نکبت» یعنی فاجعه سالروز موجودیت رژیم صهیونیستی به اوج برسد.

این در حالی‌ است که ارتش رژیم صهیونیستی با پیش‌بینی شدت خشم فلسطینیان در روز «نکبت»، تدابیر امنیتی شدیدی را در مناطق مختلف اتخاذ کرده است.

به‌نوشته روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، ارتش و نیروهای پلیس اسرائیل شدیدترین تدابیر امنیتی را در قدس، کرانه باختری و در طول مرزهای نوار غزه اتخاذ خواهند کرد و همچنین در داخل شهر قدس نیز هزاران سرباز، نیروی پلیس و نیروهای گارد مرزی مستقر خواهند شد.

هاآرتص نوشت، ۱۱ گردان ارتش اسرائیل همچنین در امتداد مرزهای نوار غزه مستقر خواهند شد.

یک افسر بلندپایه رژیم صهیونیستی گفته است، ارتش پیش‌بینی کرده که تظاهرات «بازگشت» فلسطینیان در روز دوشنبه خشونت‌آمیزتر از تظاهرات‌های گذشته خواهد شد و این بیم وجود دارد که بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی با نفوذ به مرزها، وارد مناطق اشغالی شوند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *