تضمینی برای عدم شیوع بیماری تب برفکی وجود ندارد

به گزارش میانا به نقل از فارس، امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: از ابتدای آغاز این طرح واکسیناسیون تا کنون، بالغ بر ۲ میلیون رأس گوسفند و بز و بیش از ۱۲۵ هزار رأس گاو و گاومیش در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

وی گفت: بر همین اساس در سطح شهرستانهای استان، دامهای موجود در ۲۷۴ واحد صنعتی و یک هزار و ۶۰۰ واحد سنتی در مقابل بیماری تب برفکی ایمن سازی شده‌اند.

بهداد با اشاره به این که  تنها چند کانون محدود بیماری تب برفکی در استان مشاهده و اقدامات پیشگیرانه لازم در آنها صورت پذیرفته است اظهار داشت: به رغم اینکه استان آذربایجان شرقی جزو استانهای بدون همه گیری از لحاظ بیماری تب برفکی محسوب می‌شود، در صورت عدم همکاری مناسب دامداران با اکیپهای مایه‌کوبی دامپزشکی جهت واکسیناسیون دامها در مقابل این بیماری، تضمینی برای ادامه این روند وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی تأکید کرد: واکسن مورد نیاز به مقدار کافی در استان وجود دارد و هم اکنون روند واکسیناسیون جمعیت گوسفندی به علت رایگان بودن بدون مشکل انجام می‌شود، اما از آنجایی که واکسیناسیون جمعیت گاوی مستلزم پرداخت هزینه است، دامداران بایستی همکاری لازم را جهت اجرای کامل طرح واکسیناسیون داشته باشند.

بهداد خاطرنشان کرد: عمده علت بروز بیماری تب‌برفکی در دام‌ها ممانعت دامداران از واکسیناسیون به موقع دامها، خرید دام‌های بدون شناسنامه و حمل و نقل غیرمجاز دام است و در خاتمه از دامداران خواست تا در این زمینه هوشیارتر باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *