رویترز: ترامپ در آستانه خروج از برجام است

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مسئولان کاخ سفید و یک منبع آگاه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا تاریخ ۱۲ مه، از توافق هسته‌ای ایران خارج شود؛ اما هنوز مشخص نیست در این خصوص بطور دقیق چه کاری خواهد کرد.

این منبع آگاه تاکید کرد یک احتمال وجود دارد که ترامپ در چارچوب توافق بین المللی که ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در قبال رفع تحریم ها برگزیده است، باقی بماند. در این صورت، این اقدام، برای حفظ ائتلاف با فرانسه و حفظ آبروی امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور خواهد بود که هفته گذشته با ترامپ دیدار و او را بر عدم خروج از برجام ترغیب کرده بود.

رویترز همچنین نقل از دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کرد در صورتی که ترامپ تصمیم به عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران بگیرد، این مسأله سبب فروپاشی توافق خواهد شد و واکنش شدیدی را از سوی ایران در پی خواهد داشت و ممکن است تهران برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد و یا به مجازات هم‌پیمانان آمریکا در منطقه دست بزند. این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد ممکن است رئیس جمهور آمریکا به تصمیمی برسد که خروج کامل از برجام را در پی نداشته باشد؛ اما این مسئول دقیقا اعلام نکرد ترامپ چه اقدامی انجام خواهد داد.

رویترز در ادامه به نقل از یک منبع کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ به احتمال زیاد به دنبال خروج از برجام است؛ اما هنوز تصمیمی نگرفته است؛ اما به نظر می رسد آماده این کار است و تا زمان تصمیم گیری او این مسأله قطعی نیست.

گفتنی است ترامپ باید تا ۱۲ مه تصمیم بگیرد که آیا برخی تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تعلیق خواهد کرد یا خیر.

شاید نمایشی که نتانیاهو روز دوشنبه به اجرا گذاشت و مدعی شد به اسنادی موثق در خصوص گذشته برنامه هسته ای ایران دست یافته است، بهانه‌ای تازه به ترامپ برای خروج از برجام بدهد؛ هرچند بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می گویند ایران به بندهای برجام پایبند بوده است. همچنین شایان ذکر است مقامات کشورمان همواره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را تکذیب کرده اند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *