لزوم استمهال وامهای باغبانی شهرستان میانه بدون احتساب سود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه پرداخت دیرهنگام خسارات در سالهای گذشته، باغداران را برای بیمه محصولات بی رغبت نموده است گفت: تنها تعدا کمی از باغداران اقدام به بیمه محصولات خود نموده اند و با توجه به خسارت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی باغات شهرستان و عدم توانایی آنها در پرداخت تسهیلات دریافتی، استمهال این تسهیلات مورد انتظار است.

وی بر ضرورت ترویج بیمه کشاورزی از سوی کارشناسان بیمه و جهادکشاورزی تاکید کرده افزود: باغدارانی که به بیمه محصولات خود اقدام نکرده اند چیزی عایدشان نخواهد شد.

شکری در ادامه با اشاره به ارسال ۴۴ پرونده به استان در قالب طرح کشاورزی به مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته گفت: ۳۱۰ میلیارد ریال از سوی بانکها پرداخت شد.

فرماندار ویژه میانه همچنین از تصویب ۸ طرح مصوب شده در استان با بیش از ۹۰ میلیارد ریال خبر داده گفت: این افراد باید به بانک معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بافت روستاهای شهرستان دامداری سنتی نیز رواج داشته و دارای درآمدزایی برای روستائیان است خواستار در اولویت قرار گرفتن اعطای تسهیلات برای این دامداران شد.

شکری اضافه کرد: صنایع تبدیلی و برخی از صنایع غذایی و دارویی می تواند در داخل روستاها ایجاد شود و در این خصوص نباید با توجیهات بی مورد مانع از ایجاد این صنایع شد.

فرماندار میانه بر ترویج روشهای آبیاری نوین و مکانیزه و درآمدزا با توجه به کمبود آب و ترویج کشت محصولاتی از جمله پسته، گل محمدی و غیره که نیاز به آب کمی دارند تاکید کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میانه نیز در این جلسه میزان بارندگی از مهر سال ۹۶ را ۲۷۲ میلی متر عنوان کرده افزود: با توجه به این امر وضعیت زراعی خوبی را در سال جاری پیش بینی می کنیم.

جلال رحیم زاده از کاشت ۸۳ هزارهکتارگندم دیم، یکهزار و ۵۰۰ هکتار آبی با تولید ۸۵ هزار تن گندم خبرداده گفت: پیش بینی می شود در سال جاری ۷۰ هزار تن گندم خریداری شود.

وی همچنین به کاشت دانه های روغنی کلزا در ۷۵ هکتار، و دانه های روغنی گلرنگ در۸۵ هکتار اشاره کرده گفت: یکهزار و ۷۸۰ هکتار از اراضی تولید محصولات زراعی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان و خود کشاورزان سمپاشی شده تا ازآفاتی چون سن گندم و رشد علفهای هرز جلوگیری شود.

رحیم زاده گفت: ۳۷۰ هکتار از اراضی در جهت جلوگیری از سن گندم و یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برای جلوگیری از علفهای هرز سمپاشی شده است.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *