اتمام ریل گذاری خط آهن میانه – بستان آباد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی جبار ذاکری معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور،گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، اتمام ریل گذاری این مسیر اعلام و آزمایش تردد قطار بر روی آن آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه تاکنون برای این خط آهن، بیش از ۱۰ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این طرح به طول ۲۰۳ کیلومتر در قالب ۱۰ قطعه اجرا می‌شود که ریل گذاری ۱۳۲ کیلومتر آن، از میانه تا بستان آباد رو به اتمام است و برای تکمیل و بهره برداری نهایی به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور بهره برداری اولیه به منظور آزمایش عملیات زیرسازی و روسازی در روز‌های آینده با اتمام ریل گذاری آغاز و پیش بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده، تردد قطار در این محور انجام شود.

طرح راه‌آهن میانه – بستان آباد- تبریز به صورت دو خطه طراحی شده است و از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران – تبریز، آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود.

با اتمام این طرح، مسیر ۱۳ ساعتی فعلی تبریز به تهران به حدود ۵ ساعت کاهش می‌یابد.

یادآور می‌شود: رییس جمهور و هیئت همراه، سه شنبه این هفته؛ ۴ اردیبهشت به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

در این سفر دو روزه، علاوه بر دیدار مردمی رییس جمهور، نشست با نخبگان و منتخبان آذربایجان شرقی و شرکت در شورای اداری استان، برخی طرح‌های عمرانی هم در روز نخست سفر به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی هم از برنامه‌های دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به استان خواهد بود.

در مراسم افتتاح تبریز ۲۰۱۸ علاوه بر مقامات کشوری و استانی، وزرای گردشگری و سفرای برخی کشور‌ها هم حضور خواهند داشت.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *