جذب تبلیغات مسموم کاربران متخلف فضای مجازی نشوید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از فارس ؛ محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر و مطالبی می‌‌کنند که ظاهراً سرگرم کننده و جذاب بوده، ولی دامی برای گرفتار کردن دیگران است.

وی گفت: برابر رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، یک مورد پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی می‌کرد، شناسایی شده و دستگیری افراد متخلف در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

قاسملو افزود: با بهره‌گیری از شگردهای خاص پلیسی و مهندسی اجتماعی، هویت واقعی کاربر متخلف استخراج و با هماهنگی مقام قضایی، متهم به طور کامل شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات فنی، متهم به اتهام وارده اعتراف کرده و دلیل خود را سرگرمی و عدم آگاهی از تخلف بودن چنین مواردی اعلام کرد، در حالی که وی با همین ترفند اقدام به ایجاد رابطه در فضای حقیقی کرده بود، از این رو پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا تحویل شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: به کلیه کاربران اینترنت توصیه می‌شود جذب تبلیغات مسموم و غیرواقعی برخی کاربران متخلف در فضای مجازی نشوند، که در این صورت از جنبه‌های مختلف آسیب خواهند دید و برای گریز از این کار بهترین راه‌حل استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای مواقع ضروری است.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *