نصب کنتور برای روستاهای دارای شبکه آبرسانی شهرستان میانه برای جلوگیری از بحران آب

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در نشستی با مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه تنها ۱۰۸ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد این امر را سبب ایجاد مشکل در مدیریت آب روستاها خوانده افزود: بخشداران و امور آب و فاضلاب روستایی باید اهالی را برای تحت پوشش درآمدن توجیه کرده و ترغیب و تشویق کنند.

 

وی اضافه کرد: در زمینه آب شرب میانه یکی از شهرهایی است که با مشکل روبروست اما خوشبختانه با سرمایه گذاری خوبی که در حوزه آب شرب شهر داشتیم از جمله انتقال آب از سد گرمی چای و راه اندازی تصفیه خانه آب به روش کریستالی با ۴۵۰ لیتر در ثانیه تا پایان سال جاری و نیز با اتمام انتقال آب از سد گرمی چای شاهد رفع مشکل در حوزه آب شهرستان خواهیم بود.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این جلسه با اشاره به افزایش بارش ۲۰ درصدی در استان گفت: در حوزه روان آبها و سد ها شاهد کاهش هستیم زیرا امسال بارش برف نداشتیم .

 

صمدنژاد به اتمام مجتمع کرامه و آونلیق و ضرورت تکمیل نواقصات موجود از جمله معارض بالسین و ایورق خبر اشاره نموده گفت: تکمیل مجتمع یالقوزآغاج نیز باعث حل مشکل آب در بسیاری از روستاها شده، و نیز در صدد تکمیل مجتمع اوچ تپه هستیم که ۲۴ روستا از شهرستان میانه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

وی با تاکید بر اینکه تحت پوشش قرار دادن روستا مشکل نیست اما استاندارد سازی کنتور و اولویت قرار دادن روستاهای بزرگ از مهمترین مسائل به شمار می رود افزود: مردم باید از خرید انشعابی که برای دولت هزینه ۱۰۰ میلیون ریالی را در بر دارد استقبال کنند.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی در پایان گفت: تا زمانیکه در روستاها کنتور نصب نشود در مدیریت آب دچار مشکل خواهیم بود زیرا هدررفت آب را شاهد خواهیم بود، همچنین تحت پوشش قرار نگرفتن این روستاها از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی از جمله شیوع بیماریهای اپیدمی را ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *