فریاد انتقام در مراسم تشییع شهدای فلسطینی راهپیمایی “حق بازگشت بزرگ”

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، ساکنان غزه در مراسم تشییع پیکر شهدای راهپیمایی “حق بازگشت بزرگ” که روز جمعه برگزار شد خواستار گرفتن انتقام خون شهدا از جنایتکاران صهیونیست شدند.

هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه روز گذشته پیکر شهدای فلسطینی را تشییع کردند و در این مراسم با در دست داشتن پرچم فلسطین و سردادن شعار خواستار گرفتن انتقام خون شهدای غزه شدند. این خشم فلسطینی‌ها بعد از آن شدت گرفت که آمریکا مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شد که در آن خواستار برقراری آرامش و انجام تحقیقات مستقل درباره حوادث غزه شده بود.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد آخرین لحظات وداع با شهدای روز سرزمین اشک‌های بستگان شهدا با فریادهای شادی و نوای الله اکبر درآمیخت. هرچند که بستگان شهدا از داغ فرزندانشان می‌سوختند و اندوهگین بودند اما هدفی که شهدا برای آن جان خود را فدا کرده بودند از غم فراق آنها می‌کاست. در نگاه خانواده شهدا، فداکاری برای میهن وظیفه‌ای مقدس محسوب شده و یکی از اصول ثابت پیروزی به‌شمار می‌رود.

پدر شهید ناجی ابوحجیر گفت: ما صبر می‌کنیم و فرزندان‌مان را فدا می‌کنیم چرا که مرگ از زندگی ذلیلانه بهتر است.

یکی از نیروهای فلسطینی گفت: ملت فلسطین به راه خود ادامه می‌دهد و برای رسیدن به هدف خود و آزادسازی سرزمین فلسطین خون می‌دهد. این خون‌های پاکی که بر خاک فلسطین روان شده است جز با آزادسازی سرزمین فلسطین از جوشش نمی‌ایستد و این تصمیم کل ملت فلسطین است.

فلسطینیان در حالی که از جنایت اسرائیلی‌ها خشم سراپای وجودشان را فراگرفته بود شهدای خود را به‌سوی آرامگاه ابدی‌شان تشییع کردند.

در وداع با شهدا اندوه و خشم شدیدی فلسطینیان را در بر گرفته بود. در مراسم تشییع پیکر شهدا، فلسطینیان تأکید کردند تا تحقق بازگشت همه آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه‌شان به مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

نیروهای ملی و اسلامی شرکت‌کننده در تشییع جنازه شهدا به رژیم اشغالگر اسرائیل درباره آزمودن نیروهای مقاومت هشدار دادند. این نیروها تأکید کردند: بی‌تردید به جنایت اسرائیل پاسخ داده خواهد شد.

براساس جدیدترین آمار اعلام‌شده وزارت بهداشت فلسطین،‌ در درگیری‌های روز جمعه ارتش صهیونیستی با معترضان فلسطینی در مرزهای غزه با فلسطین اشغالی، دست‌کم ۱۶ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴۰۰ نفر دیگر زخمی و مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۷۵۸ نفر براثر شلیک مستقیم گلوله‌های جنگی زخمی شدند و بقیه نیز با گلوله‌های پلاستکی یا استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند. نظامیان صهیونیستی با حمله به معترضان فلسطینی در روز زمین،‌ آنان را سرکوب کردند؛ با این حال فلسطینیان بر ادامه پایداری خود و استمرار اعتراض‌هایشان تا ۶ هفته و تا چهاردهم ماه مه آینده تأکید می‌کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *