با عملیاتی شدن معدن مس در سال ۹۷ شاهد ریشه‌کنی بیکاری در ورزقان هستیم

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، رضا علیزاده  در دومین جشنواره نوروزی شهرستان ورزقان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو اظهار داشت: آذربایجان و منطقه ارسباران ازنظر غیرت، شرف، شخصیت و توانمندی ریشه‌دار و از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده است.

وی بابیان اینکه منطقه ما ازنظر ثروت و امکانات در حد بالایی قرار دارد افزود: متأسفانه باوجود ظرفیت‌های نام‌برده شده، شهرستان ورزقان ازنظر معیشت در جایگاه قابل قبولی قرار ندارد دلیل آن نیز به مسئولینی مانند بنده که باید زیاد تلاش می‌کردیم و نکردیم برمی‌گردد.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه در مقابل خداوند و مردم عذرخواهی و تسلیم شدن جایز است عنوان کرد: بنده به حد توان تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم شریف حوزه انتخابی ورزقان و خاروانا به همراه سایر مسئولین انجام داده‌ام که تلاش خواهیم کرد آن را افزایش دهیم.

 علیزاده با اشاره به آغاز مطالعات طرح گردشگری قلعه جوشین ورزقان به قلعه بابک کلیبر اشاره کرد و گفت: در مطالعات اولیه این طرح، مسیرهای پیاده‌روی، اسب‌سواری، تله‌کابین، بازدید و اقامت در برخی روستاها و مناطق دیدنی در نظر گرفته‌شده که می‌تواند برای گردشگری در استان به نقطه اتکایی تبدیل شود.

وی بابیان اینکه دو اتفاق مهم در آستانه سال جدید برای مردم منطقه روی داد ابراز داشت: سود ۲۵۴ میلیارد تومانی سود وام‌های مناطق زلزله‌زده، پس از تصویب مجلس، مصوب شدن توسط دولت و تأمین منابع مالی آن، که بیش از نصف این مبلغ یعنی بخشیده شد ۱۳۰ میلیارد تومان بخشیده شد.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی به آغاز دوباره طرح‌های معدن مس در شهرستان ورزقان از سال جدید اشاره کرد و گفت: طرح‌های معدن مس شهرستان ورزقان که نزدیک ۶ هزار  میلیارد تومان خواهد بود که از سرجمع بودجه چند استان نیز بالاتر است و برای مردم عزیز منطقه اشتغال به ارمغان خواهد آورد و چهره آن را تغییر خواهد داد.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه طرح‌های توسعه و کارخانه‌های ذوب، پالایش، اسیدسولفوریک و کود شیمیایی معدن مس سونگون ورزقان که از سال ۱۳۹۲ به دلایل انحرافی، غیرمنطقی و بی‌پایه و اساس تعطیل‌شده بود؛ اظهار داشت: ما از سال ۹۴ با کمک مردم تلاش‌هایمان را آغاز کردیم و توانستیم با ایجاد تغییر در نگرش مسئولین رده‌بالا، کاری غیرممکن را ممکن کرده و این هدیه را برای مردم شریف ورزقان به ارمغان بیاوریم.

وی با ذکر اینکه پس از کسب دستور طرح‌ها و مشخص شدن شرکت‌های خارجی، در آینده نزدیک قراردادها نهایی خواهند شد افزود: امیدوارم پس از عملیاتی شدن طرح‌ها، با ایجاد اشتغال گسترده، شهرستانی ورزقان اولین شهرستانی باشد که پدران و مادران عزیز منطقه دیگر مشکل اشتغال را احساس نکنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *