عدم وجود بازارچه دائمی برای فروش تولیدات شهرستان میانه در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، بازارچه دائمی جایی است که در آنجا علاوه بر عرضه و فروش صنایع دستی ، غذاهای محلی معرفی و آئین های محلی و بومی به گردشگران معرفی می شود.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه میانه بهمن ماه سال ۹۵ با بیان اینکه یکی از راههای رونق بخشیدن به فروش صنایع دستی شهرستان برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی است، دایر نمودن آن را برای شهرستان لازم توصیف نموده، افزود: برای انجام این کار، شهرداری میانه زمینی برای ایجاد ۲۴ الی ۲۶ غرفه  صنایع دستی به صورت دائمی و کلاسیک در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد داد،  همچنین در جهت ایجاد غرفه های صنایع دستی و خدمات دهی همکاری خواهد کرد.

 

مهدی مشایخی همچنین از اتخاذ تصمیماتی در مورد دایر شدن  بازارچه صنایع دستی ، وسط هر ماه در یکی از خیابان های شهر و  برگزاری  جشنواره سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان هم خبر داده بود.


در حالی این وعذه و بسیاری از وعده های مسئولین امر در حالی در سال حمایت از تولید ملی و قرار گرفتن در تبریز ۲۰۱۸ به باد فراموشی سپرده شده است که شهرستان میانه یکی از قطب های صنایع دستی در رشته تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و گلیم بافی محسوب می شود.

کمبود امکانات و ابزار، کمبود منابع مالی و نبود بازار فروش مناسب و نمایشگاه دائمی عمده مشکلاتی بود که از طرف مدیران واحدهای تولیدی، مراکز و آموزشگاه های صنایع دستی شهرستان میانه عنوان و بدون شک برپایی بازارچه صنایع دستی نیاز به حمایت ادارات شهرستان پرا داشته تا از این طریق، محلی برای فروش محصولات و رونق بخشیدن به صنایع دستی شهرستان در ایام نوروز دایر گردد.

 

 تولیدکنندگان بومی شهرستان در رشته های قالی بافی، گلیم بافی، پرورش ماهی زنده، مرغ بومی، بلدرچین، قرقاول، بوقلمون ، تولید آب میوه، سرکه دارویی، سرکه خوراکی، عسل، برنج ممان، رب گوجه فرنگی، ورمی کمپوست و  پیازچه زعفرانی، محصولات خود را طی سالهای گذشته در قالب نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در معرض دید و فروش گذاشته اند و ایجاد نمایشگاه های دائمی خواست اصلی آنان از مسئولین است.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *