استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در عملیات ریل‌گذاری محور میانه- بستان‌آباد تأکید کرد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  مجید خدابخش در بازدید از قسمتی از مسیر این پروژه در محور تیکمه‌داش تا قره‌چمن، ضمن گفت‌وگو با پیمانکاران و مجریان پروژه، در جریان روند عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

وی با اشاره به انتقال همه ریل‌های مورد نیاز پروژه به کارگاه‌های واقع در مسیر، گفت: البته عملیات ریل‌گذاری به‌دلیل شرایط جوی روزهای اخیر کمتر از مقدار مورد انتظار بود که پیمانکار پروژه قول داد تا با کاهش تعطیلات و افزایش شیفت کاری این عقب‌ماندگی را جبران کند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با افزایش امکانات و تجهیزات، عملیات ریل‌گذاری تا بستان‌آباد، حداکثر تا پایان فروردین ۹۷ به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن تبریز- میانه امسال کمبود اعتبار نداشته است، گفت: در سال جاری ۱۰ درصد نیز بیشتر از اعتبار پیش‌بینی شده به این پروژه اعتبار تزریق شد و در سال آینده نیز علاوه بر اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه، تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهور به استان اعتبار قابل توجهی را برای ادامه این پروژه تا تبریز پیشنهاد کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه راه‌آهن تبریز- میانه یکی از پروژه‌هایی است که در نظر داریم بهره‌برداری از آن همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گیرد.

خدابخش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص منابع صندوق توسعه ملی، گفت: استفاده از این منابع هیچ محدودیتی ندارد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید به دنبال استفاده از این منابع باشند.

وی افزود: در سال جاری برای دو نیروگاه هریس و منطقه آزاد ارس از منابع این صندوق استفاده کردیم و برای پروژه پایاب سد خداآفرین نیز اعتبار قابل توجهی از این محل اختصاص یافته و انتظار داریم در سایر بخش‌ها نیز به این موضوع توجه شود.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *