باید زمینه و فضا در میانه برای حضور مسافران و میهمانان خارجی در طرح تبریز ۲۰۱۸ فراهم شود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی گفت: هرچند طرح تبریز ۲۰۱۸ به طور رسمی آغاز نشده و با حضور رییس جمهور آغاز به کار خواهد کرد افزود: بازدید میهمانان خارجی کشورهای اسلامی از تبریز و ۵ محور آن که شهرستان میانه نیز از جمله آنهاست به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به زیباسازی شهری و محیط اداری از سوی برخی از دستگاههای شهرستان افزود: زیباسازی اداری نیز در زیبایی شهر تاثیر گذار است اما شهرداری باید با زیباسازی در سطح شهر زمینه را برای حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراهم نماید.

فرماندار میانه از شهرداری خواست تا در انجام وظایفی که به عهده شهرداری در طرح تبریز ۲۰۱۸ محول شده موفق عمل کند.
شکری در ادامه به مذاکراتی با مدیر کل راهداری برای بهبود وضعیت ورودی های شهر میانه و جاده ترانزیت داخل شهر اشاره کرده افزود:  باید آمادگی های لازم را در طرح تبریز ۲۰۱۸  را داشته باشیم تا میزبان شایسته ای برای گردشگران باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در امر تسهیل سفرهای نوروزی شاهد نواقصاتی بودیم تاکید کرد: امسال باید با برنامه ریزی دقیق تر و با بهره گیری از تجارب سالهای گذشته بتوانیم در میزبانی موفق بوده و رضایت مسافران و گردشگران را جلب کنیم که این امر به درآمدزایی و رونق اقتصادی شهرستان منجر خواهد شد.

 

امام جمعه میانه هم در این جلسه با قدردانی از زحمات اعضای شورای اداری در طول سالی که گذشت خواستار افزایش تلاش مسئولین برای موفقیت در پیشبرد اهداف شهرستان شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداله محمدی تاکید کرد: نباید از موارد مهمی چون خدمت به خلق که بالاترین عبادت است غافل شویم زیرا زمان و اسباب خدمت به خلق  توشه ای  برای آخرت محسوب می شود.

وی گره گشایی از مشکلات مردم مانند اشتغال را از دیگر مواردی دانست که مسئولین نباید از آن غفلت کنند.

امام جمعه میانه تشکیل صندوق خیریه و واریز مبلغی به صندوق از سوی شورای اداری را پیشنهاد داده افزود: با این کار می شود اقدامات موثری در شهرستان انجام داد.

حجت الاسلام محمدی در پایان از برخی دستگاههای شهرستان برای حضور پررنگ در حل مشکلات مردم، همراهی در انجام امور فرهنگی و ارائه خدمات بیشتر به مردم تقدیر کرده گفت: باید به مرور گذشته ها پرداخته و درس بگیریم.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میانه با حضور در این جلسه بر تشکیل کمیته ویژه نظارت به سرویسهای بهداشتی در راستای بازرسیهای مشترک با فوریت تمام و ارائه گزارش تاکید کرده از دستگاههای خدمات رسان جاده ای و شهری خواست تا نسبت به لکه گیری معابر، جاده ها و نصب و بروزرسانی علایم جاده ای، خط کشی و نظافت آنها اهتمام جدی داشته باشند.

مهدی مشایخی از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خبر داده به موضوع افزایش ساعت کاری اصناف مرتبط در حوزه خدمات به گردشگران اشاره کرده گفت: با هماهنگی کمیته نظارت و تنظیم بازار و کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی و اخذ نظر از دستگاههای مرتبط و میراث فرهنگی اقدام لازم با تعیین مناطق مربوطه انجام خواهد یافت.

وی ارسال پیامک خوش آمدگویی به گردشگران در محدوده خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه را از دیگر طرح ها خوانده گفت: موضوع از طریق کمیته اطلاع سانی و تبلیغات بررسی و اقدام خواهد شد.

مشایخی در خصوص فعالیت و ارائه خدمات مساجد به مسافرین را از دیگر موارد خوانده افزود: با هماهنگی کمیته فرهنگی و مذهبی لیست مساجد احصاء و ضمن اطلاع رسانی به نحو مناسب اقدام لازم انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نوروز امسال باید متفاوت تر از سالهای گذشته با توجه به تبریز ۲۰۱۸ باشد گفت: اتخاذ برنامه ریزی مناسب جهت معرفی آداب، رسوم، فرهنگ و سنن شهرستان در قالب برنامه های فرهنگی توسط کمیته مربوطه انجام و تصمیمات و برنامه ها به دبیرخانه اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *