برگزاری تظاهرات در مقابل کاخ سفید در اعتراض به نشست آیپک

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون المیادین، با فراخوان سازمان‌های آمریکایی و عربی و همزمان با نشست سالانه لابی صهیونیستی آیپک، تظاهراتی در مقابل کاخ سفید در اعتراض به تدوام حمایت‌های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

برگزاری تظاهرات در مقابل کاخ سفید در اعتراض به نشست آیپک

طبق گزارش خبرنگار المیادین، شماری از اعراب و آمریکایی‌ها در اعتراض به حمایت آمریکا از اسرائیل در مقابل کاخ سفید تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر رد و محکومیت تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید داشتند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «فلسطینی‌ها لازم است در این مکان حضور یابند، ما اینجاییم تا ثابت کنیم نخواهیم پذیرفت سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس منتقل شود. قدس فلسطینی باقی می‌ماند و امکان ندارد پایتخت اسرائیل شود».

معترض دیگری گفت: «ترامپ و دولت آمریکا قائل به حقوق بین الملل و اعطای حق و حقوق به ملت‌ها نیستند».

برگزاری تظاهرات در مقابل کاخ سفید در اعتراض به نشست آیپک

به نوشته المیادین، برگزاری نشست سالیانه لابی صهیونیستی آیپک عامل دیگر برگزاری این تظاهرات اعتراضی بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به حمایت کنگره آمریکا از اسرائیل اعتراض و آن را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به اشغال فلسطین شدند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: «قدرت در دستان ملت است و هنگامی که متحد شویم اهمیتی ندارد که چه کسی حاکم است. این‌ها از بین خواهند رفت و ما اسرا و فلسطین را آزاد خواهیم کرد».

یکی دیگر از معترضان گفت: «آیپک سیاستمداران آمریکایی را می‌خرد تا نماینده اسرائیل باشند و ما به آن‌ها می‌گوییم: نه».

پسر جوان دیگری که در این تظاهرات شرکت داشت گفت: «ما اینجاییم تا از تلاش‌ها برای پایان دادن به اشغال فلسطین و رد صهیونیسم در جهان حمایت کنیم».

برگزاری تظاهرات در مقابل کاخ سفید در اعتراض به نشست آیپک

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین، شعار‌هایی که تظاهرکنندگان سر می‌دادند در درجه اول بر محکومیت تداوم اشغالگری و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین تمرکز داشت و خواستار تحریم اسرائیل بود.

گفتنی است کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک از روز گذشته (یکشنبه) برای دو روز در واشنگتن آغاز به کار کرد. رژیم صهیونیستی قصد دارد در نشست امسال آیپک حمایت‌های بیشتری از دولت ترامپ و کنگره آمریکا به دست آورد.

شماری از مقامات اسرائیلی و آمریکایی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «مایک پنس» معاون ترامپ و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس امسال آیپک سخنرانی خواهند کرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *