پنجم اردیبهشت افتتاح تبریز ۲۰۱۸ با حضور روحانی همزمان با اجلاس سران/بهره‌برداری از قطار تبریز- میانه در بهار ۹۷

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی میانا به نقل از فارس، یعقوب شیویاری اظهار کرد:روز گذشته مجمع نمایندگان استان جلسه‌ای به میزبانی استاندار آذربایجان‌شرقی داشت که در راستای جلسات ماهانه، برای بررسی و پیگیری مسائل استان در همه حوزه‌ها بود.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین موضوع جلسه ارائه راهکارهای توسعه استان از همه ابعاد بود، افزود: اصلی‌ترین موضوع برای توسعه استان توجه به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است که متاسفانه در استان موفق به جذب سرمایه‌گذار نبوده‌ایم به طوریکه روند جذب سرمایه‌گذار در استان ضعیف است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اذعان داشت: متاسفانه وقتی یک سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود، گرفتار بروکراسی اداری شده و مورد استقبال سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها قرار نگرفته و حمایت نمی‌شود، این امور دلیلی برای دلسردی و ترک استان شده است.

با پیچ و خم اداری راه سرمایه‌گذار سد شده و باعث سردرگمی آنها می‌شویم

وی ادامه داد: با پیچ و خم اداری راه سرمایه‌گذار سد شده و باعث سردرگمی آنها می‌شویم و به تبع آن سرمایه‌گذار رغبت خود را برای ادامه روند از دست می‌دهد و در جای دیگری سرمایه خود را به تجارت تبدیل می‌کند.

نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به اینکه باید استان در کنار جذب سرمایه‌گذار زیرساخت‌های لازم برای این کار را نیز فراهم آورد، گفت: وقتی یک کارخانه‌ای احداث می‌شود، باید از چند بخش از جمله زیست‌محیطی، منابع طبیعی و زیرساختی فیزیکی مورد بررسی قرار گیرد و البته باید برای سرمایه‌گذار نیز تسهیلاتی در نظر گیرند تا با سرمایه‌گذاری، اشتغال و توسعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در جلسه نمایندگان استان با استاندار، به اهمیت نقش مدیران در امر جذب سرمایه‌گذار اشاره شد، گفت: در جذب سرمایه‌گذار عملکرد مدیران بسیار حائز اهمیت است به طوریکه گاهاً شاهد برخی سنگ‌اندازی‌ها و موانع توسط آنها بوده‌ایم که منجر به دلسردی و فرار سرمایه‌گذار از استان شده، از این رو اکیداً از استاندار آذربایجان‌شرقی خواستیم تا در این راستا وارد عمل شوند.

شیویاری با تاکید به اینکه سرمایه‌گذار در سطح کلان سرمایه‌گذاری کرده و رونق در استان را ایجاد می‌کند، افزود: البته این نارسایی‌ها در موضوع جذب سرمایه‌گذار شامل کل استان می‌شود به طوریکه برای پیشرفت در سرمایه‌گذاری به استعلاماتی نیاز است که باید با استان هماهنگ شد،متاسفانه موانعی سر راه قرار می‌دهند که در نهایت منجر به دلسردی سرمایه‌گذار می‌شود.

هشدار درباره واردات تراکتور

وی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه مشکلات حوزه‌های انتخابی از جمله موضوع تراکتورسازی و واردات تراکتور از کشورهای دیگر مطرح شد که آسیب جدی به صنعت تراکتورسازی وارد می‌کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه توسعه یک استان به حمل و نقل نیز وابسته است، گفت: با قولی که از استاندار گرفتیم، تا سه ماهه اول سال جدید، قطار میانه – تبریز تا بستان‌آباد مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و با تزریق بودجه برخی از پروژه‌های ملی استان نیز در سال ۹۷ افتتاح می‌شوند.

وی متذکر شد: نمایندگان مکمل استاندار هستند و در همه حال یار و یاور یکدیگر خواهند بود، این امر اصلی‌ترین وظیفه پیگیری مطالبات و نیازهای استانی است که هر کدام در جایگاه خود وظایفی بر عهده دارند.

شیویاری یادآور شد: پنجم اردیبهشت میزبان رئیس جمهور برای افتتاح تبریز ۲۰۱۸ همراه با اجلاس سران خواهیم بود که امید است کلید برکت و پیشرفت استان باشد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *