لزوم توجه ویژه به جمعیت جوان روستایی و عشایری شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان میانه بر استفاده از ظرفیت دستگاهها در کنار رسالت ذاتی آنها برای حل مسائل و مشکلات جوانان تاکید کرده گفت: باید هویت ملی، باورهای دینی و اعتقادی در بین جوانان تقویت شود که در این خصوص بهره گیری از ظرفیت روحانیون می تواند تاثیرگذار باشد.

وی همچنین از دستگاههای متولی امور فرهنگی و اجتماعی خواست تا با توجه به حساسیت زمانی برنامه ریزی های لازم را بعمل آورده و در جهت سلامت جسمانی و روانی قشر جوان جامعه بکوشند زیرا این موضوع از دغدغه های اصلی جامعه از جمله والدین به شمار می رود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه همچنین آسیبهای اجتماع را از موضوعات اصلی مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه برشمرده خواستار طرح این موضوعات و ارائه راهکار به صورت مستمر در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شده شده گفت: ازدواج، سلامت جسمانی و روانی جوانان، اوقات فراغت، تقویت هویت ملی و باورهای دینی از موارد مهم مربوط به حوزه جوانان است که باید با هم افزایی بیشتر و تعامل دستگاهها در جهت این امور گام برداریم.

وی با مثبت خواندن عملکرد دستگاهها و نهادهای شهرستان در بحث اوقات فراغت و امور جوانان افزود: با توجه به نارسائیهای موجود در امور جوانان نیاز شهرستان ایجاب می کند که برای دستیابی به اهداف مورد نظر بیش از پیش تلاش کنیم.

مشایخی سمن ها و تشکل های مردم نهاد را نقش آفرین و کمک حال دولت در پیشبرد امور خوانده بر استفاده از ظرفیت سمن ها در حوزه امور جوانان تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه از دستگاههای متولی امور فرهنگی و جوانان خواست تا پیشنهادات و مصوبات خودرا به کمیته برنامه ریزی در سال آینده بیاورند تا پیگیری لازم در جهت جذب اعتبارات لازم صورت گیرد.

وی بر برنامه ریزی های لازم از هم اکنون برای اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان از سوی ادارات مربوطه و تعیین نمایندگانی از جوانان و معرفی آنها به ستاد امور جوانان تاکید کرده افزود: برنامه راهیان نور و برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان و دانشجویان در این برنامه ها از اقدامات موثر در راستای انتقال ارزشها و باورهای دینی، مذهبی و فرهنگی محصوب می شود.

مشایخی ایجاد شورو نشاط اجتماعی و مشارکت جوانان از هر قومیتی در امور جامعه را مانعی بزرگ برای دستیابی دشمنان و معاندین نظام به اهداف اصلی خود خواند.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *