آخرین جزئیات از پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال ۹۶

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد خان‌‌ماکو مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره وضع پرداخت مطالبات‌ فرهنگیان‌ اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده ۲ روز گذشته حق‌التدریس‌ آزاد به طور کامل‌ پرداخت‌ و تمام مطالبات‌ این گروه‌ تسویه و فقط عیدی آنها باقی مانده است‌ که از سوی خزانه درحال واریز است.

وی ادامه داد: برای حق‌التدریس‌ شاغلان فعلاً به دنبال نقدینگی‌ از سوی خزانه هستیم‌ و زمانی که در قالب‌ تخصیص‌ ۱۲ ماهه‌ نقدینگی‌ را دریافت‌ کنیم، بخشی از حق التدریس شاغلین پرداخت خاهد شد.

مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره مطالبات باقی مانده فرهنگیان‌ عنوان کرد: هزینه‌های مرتبط با حقوق شامل اضافه‌ کار کارکنان اداری آموزش و پرورش، هزینه‌های جاری استان‌ها، سنوات ار‌فاقی و حقوق سرباز‌‌ معلمان است که تا پیش از پایان سال حقوق سرباز معلمان‌ به طور کامل تسویه خواهد شد؛ همچنین به دنبال آن هستیم که حق‌التدریس سه ماهه اول معلمان حق‌التدریس شاغل هم پیش از عید پرداخت شود.

توجه به سرانه‌ مدارس در تخصیص ۱۱ ماهه اعتبارات

خان‌ماکو با اشاره به اینکه در روزهای باقی‌مانده سال تخصیص ۱۱ ماهه و ۱۲ ماهه (سالانه) را در پیش داریم، تصریح کرد: در تخصیص‌ ۱۱ ماهه میزان نقدینگی ۴۶۶ میلیارد تومان است که از سوی خزانه باید‌ دریافت کنیم‌ و مطالبات نام‌برده‌ شده از این طریق‌ پرداخت می‌شود، علاوه بر آن تخصیص‌ سالانه‌ای داریم که مابقی مطالبات از طریق این تخصیص پرداخت خواهد شد.

وی سرانه‌ مدارس، تغذیه‌ مدارس شبانه‌روزی، هزینه‌ ایاب و ذهاب را هم بخش دیگری از مو‌اردی دانست که در تخصیص ۱۱ ماهه پرداخت آن مورد توجه است و باید این نقدینگی‌ هم از سوی خزانه تأمین شود.

مدیر کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت به موقع و قبل از سال مطالبات در حال انجام است، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره به آن توجه داریم درک حساسیت‌ موضوع پرداخت‌ها از سوی نهادهای درگیر است، چراکه صرفاً گشایش در پرداخت‌ها از طریق آموزش و پرورش میسّر نیست و سایر نهادها باید به این وزارتخانه‌ کمک کنند، در واقع مثلث‌ آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و خزانه با همکاری یکدیگر تأثیر مهمی در پرداخت به موقع مطالبات دارند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *