اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن میانه-بستان‌آباد تا پایان امسال/۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، جبارعلی ذاکری  در حاشیه بازدید از مسیر پروژه راه آهن میانه – تبریز طی گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت  راه‌آهن میانه – تبریز اظهار داشت: پروژه راه‌آهن میانه به تبریز یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که الحمدالله بخش اول آن از میانه تا بستان‌آباد با زیرسازی بالای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و نزدیک ۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری باقی‌مانده است.

 

 

وی افزود: خوشبختانه دولت در سال ۹۶ و ۹۷ اعتبارات کافی برای پروژه راه‌آهن میانه – تبریز پیش‌بینی کرده و تکمیل ۴۰ کیلومتر باقیمانده، پیش‌بینی می‌شود ریل‌گذاری فاز اول بین میانه و بستان‌آباد در دو سه ماه آینده به اتمام رسیده و تکمیل شود تا برای بهره‌برداری تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی‌ شود.

 

 

 

معاون ساخت و توسعه زیربناهای راه‌آهن کشور اضافه کرد: در مرحله بهره‌برداری اولیه پیش‌بینی می‌شود مسافران از ایستگاه راه‌آهن تبریز مسافر سوار اتوبوس شده و در ایستگاه بستان‌آباد سوار قطار شوند، به عبارتی مسافران از تبریز با اتوبوس‌های ویژه به ایستگاه جدید بستان‌آباد منتقل خواهند شد تا سوار قطار به مقصد تهران شوند همچنین بالعکس خواهد شد.

 

 

 

وی ادامه داد: اعتباراتی که  در سال جاری پیش‌بینی‌ شده ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌ شده و بخش  زیرسازی و روسازی با تمام قوا و حتی در نوبت‌های شب‌کار می‌کنند تا بخش اول به اتمام برسد.

 

 

 

ذاکری بیان کرد: بخش  دوم این پروژه از ایستگاه بستان‌آباد به تبریز پیشرفت فیزیکی زیرسازی بالای ۸۵ درصد داشته و نزدیک ۱۵ درصد باقیمانده تا اول ائل‌گلی تبریز نیز ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود  تا اواخر نیمه اول سال ۹۷ تکمیل‌شده و ریل‌گذاری انجام شود.

 

 

 

وی ادامه داد: نکته مهم پروژه خط آهن میانه – تبریز این است که اعتبارات این محور برای سال‌جاری و سال ۹۷ در راستای تکمیل زیرسازی و روسازی تا ایستگاه ائل‌گلی پیش‌بینی‌شده و امیدواریم عملیاتی شود.

 

 

 

 

معاون ساخت و توسعه زیربناهای راه‌آهن کشور خاطرنشان کرد: برای تکمیل خط میانه تا تبریز نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده  البته به‌جز اعتباراتی که در سال جاری و سال ۹۷ تخصیص‌یافته است.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *