مردم آذربایجان ۲۹ بهمن با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با قدردانی از ملت شریف ایران به ویژه مردم آذربایجان برای حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به پیام زیبا و وحدت آفرین مقام معظم رهبری با کثرت و شکوه لبیک گفتند و جواب «تماشایی» به دشمن دادند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی، افزود: این فقیه مجاهد، یار و یاور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که سالگرد ارتحال آن عالم مجاهد را تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه قیام مردم غیرتمند تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ را یادآور شد و گفت: این قیام ماندگار با هدایت نخستین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی به مناسبت چهلمین روز شهادت تعدادی از مردم قم که در برابر رژیم ستم‌شاهی ایستادگی کردند برپا شد.

وی با بیان اینکه قیام مردم تبریز انقلاب را به ثمر رساند و حرکت انقلاب را بیمه کرد خاطرنشان کرد: بعد از ۲۹ بهمن امام راحل پیامی خطاب به مردم تبریز صادر کرده و در آن آوردند «سلام بر اهالی شجاع و متدین آذربایجان و درود بر مردم و جوانان غیرتمند تبریز که در برابر دودمان بسیار خطرناک پهلوی قیام کردند و با شعار مرگ بر شاه خط بطلانی بر این رژیم ستمگر کشیدند و مردم تبریز با مجاهدت خود مشت محکم بر دهان شاه زدند».

آل‌هاشم با اشاره به اینکه دیگر شهرها از تبریز تبعیت کرده و با برگزاری مراسمات چهلم شهدای شهرهای دیگر، این قیام را تداوم بخشیدند، تصریح کرد: این حرکت‌ها باعث شد تا در نهایت انقلاب مردم ایران به ثمر رسید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه امسال هم مردم تبریز مانند سال‌های گذشته جهت بیعت با مقام معظم رهبری به حضور ایشان شرفیاب خواهند شد گفت: این دیدار با حضور پرشور مردم آذربایجان در روز ۲۹ بهمن در حسینیه امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در آستانه فاطمیه دوم قرار داریم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) ۷۵ الی ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر، به شهادت رسیدند.

آل‌هاشم با بیان اینکه پیامبر فرمود دختر من فاطمه سرور بانوان عالم است و الگویی برای همه خانم‌ها است تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم حضرت زهرا (س) را در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادت دنیوی و اخروی همه بانوان معرفی کرده‌اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *