کمک ۱۲۵ میلیارد ریالی دولت به شهرداری های شهرستان میانه

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  مهدی مشایخی درجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در میانه با هدف بررسی سیاستهای بازآفرینی شهری پایدار و چگونگی بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری در میانه به تشریح سیاستهای ابلاغی به تهیه و تصویب سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت.

مهدی مشایخی از شهرداری خواست تا مستندات مربوط به تخفیفات پروانه های ساختمانی در محدوده بافتهای ناکارآمد شهری را به اداره راه و شهرسازی ارسال و نتیجه را پس از بررسی به دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری پایدار ارسال کنند.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد بازآفرینی شهری پایدار و کارگروههای تخصصی زیر مجموعه به طور منظم و ماهیانه برگزار خواهد شد افزود: شهرداری باید آمار پروانه های صادره در محدوده بافتهای فرسوده اعم از پلاکهای تجمیعی و یا انفرادی که از تسهیلات دولتی، تخفیفات شهرداری و مشوق های نظام مهمندسی استفاده کرده اند را به همراه گزارش بررسی و ارزیابی ایرادات، مشکلات و پیشنهادات لازم را ارائه دهد تا در راستای حمایت، تسهیل و تسریع در آهنگ نوسازی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مشایخی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار و شهرداری باید نماینده تام الاختیار خود را جهت هماهنگی و انجام تکالیف و سایر پیگیریها به دبیرخانه ستاد معرفی کنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار میانه در ادامه گفت: اداره راه و شهرسازی باید قبل از بررسی و تایید پرونده های صدور سند، املاک واقع در محدوده قانونی شهرها را از شهرداری استعلام نموده همچنین باید کارگروه پیش بینی و پیشگری از گسترش بافتهای ناکارآمد شهری تشکیل و با پیگیری کارگروه مذکور دستگاههای مربوطه از جمله شهرداری و امور آب از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق حاشیه نشین و حریم رودخانه ها به طور جدی جلوگیری نمایند.

مشایخی از شهرداری ها و دهیاریها در سطح شهرستان خواست تا از محل اعتبارات دولتی نسبت به تجهیز و نوسازی دستگاههای لرزه نگار و شتاب نگار مراکز لرزه نگاری اقدام نمایند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *