تنها انقلاب آگاهانه به وجود آمده در دنیا، انقلاب اسلامی ایران است

 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حجت الاسلام عادل ابراهیم نژاد روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه در مراسم ویژه دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، عناصر یک انقلاب را در شرکت توده های مردمی، خشونت، و تغییر ساختارهای اجتماعی و سیاسی جامعه برشمرد و اظهار کرد: نارضایتی عمیق از وضع موجود، ظهور گسترش ایدئولوژی جدید، گسترش روحیه انقلابی، رهبری و نهادهای بسیج گر از دیگر عوامل آن هستند.

 

وی افزود: نهضت (جنبش) حرکتی معمولی دراز مدت است که ممکن است انقلاب، فقط بخشی از آن به شمار آید. نهضت، قیام کردن برای رسیدن به منظورهای اجتماعی و سیاسی است.

 

مسئول تربیت و آموزش سپاه میانه در تفاوت انقلاب با دیگر پدیده ها بیان کرد: تفاوت انقلاب با دیگر پدیده ها، تدریجی و جزئی است یعنی از سوی حاکمان که به صورت قانونی و مسالمت آمیز انجام پذیرد و بر خلاف انقلاب از سوی رژیم سیاسی حاکم  و اموری که خشونت در آن راه ندارد.

 

وی شورش را حرکتی مقطعی که گاهی مقدمه حرکتی انقلابی است عنوان کرد و گفت: بسیاری از مواقع مردم و تعدادی از آنها در مدت کوتاهی سرکوب می شوند یا فرو می نشینند.

 

ابراهیم نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اگر در دنیا تنها یک انقلاب، آگاهانه به وجود آمده است، آن انقلاب، انقلاب اسلامی ایران است که کلیه حاکمان و جوامع غربی با آن پی برده اند.

 

 

 

این مسئول تاکید کرد: در جنگ داخلی و مبارزه مسلحانه برای کسب قدرت، میان طرف های درگیر در یک کشور است. انقلاب اسلامی ایران حاصل نقش رهبری، مذهبی و ایجاد تغییر در خویشتن، معنویت گرایی سیاسی و فرامدرن بودن آن بود.

 

سخنران مراسم، تنش های مردمی انقلاب را در سه مورد بیان کرد و گفت: قیام میرزا کوچک حان در واکنش به فساد حاکم بر کشور، قیام شیخ محمد خیابانی برای ریشه کنی هرج و مرج در آذربایجان و قیام تنگستانی ها به حمایت علمای فارسی علیه نفوذ انگلستان در جنوب، نمونه بارز آنهاست.

 

وی اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را در نفی سلطنت، نقد مشروطیت و تبیین نظریه حکومت اسلامی توصیف کرد و گفت: برنامه های جمهوری اسلامی بعد از انقلاب بر خدمات رسانی، مردم سالاری دینی، کشاورزی و دامداری، وضعیت روستاها، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت و رشد علمی و آموزشی استوار بود.

 

ابراهیم نژاد در باره جهانی شدن دین اسلام معتقد است: انتظار و ظهور امام غایب(عج) در مذهب تشیع، مستلزم جهان شمولی در سرتاسر کره زمین است و دین اسلام این ویژگی را دارد که فراتر از زمان و مکان به حرکت درآید.

 

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در بیان سخنان خود اظهار کرد: ۱۸ بهمن روز انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، آمادگی دفاعی  وامنیت پایدار نامگذاری شده است.

 

 علی سلیمی شاملو در تعرف اقتدار ملی اظهار کرد: اقتدار ملی یعنی یک نظام قدرتمند و مستقلی داشته باشیم  تا در برابر تهدیدات دشمنان بتوانیم از کشور خود دفاع کنیم.

 

وی تصریح کرد: باید این را بدانیم که اقتدار ملی کشور ایران، همیشه نقش دفاعی و بازدارندگی داشته و برای کشورهای دیگر، تهدید محسوب نمی شود.

 

رئیس واحد میانه با بیان اینکه آمادگی دفاعی برای صیانت از مرزهای کشور بوده و این برای تمامی کشورها لازم و ضروی هست که در قرآن کریم نیز به آن اشار شده است خاطر نشان کرد: داشتن جامعه باثبات، امن و توسعه یافته، بدون امنیت پایدار امکان پذیر نیست و این امنیت درس حوزه خواهد بود زیرا امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

 

سلیمی درباره نقش دانشگاه ها در ایجاد امنیت پایدار گفت: دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی نقش اساسی در ایجاد امنیت دارند. در واقع با آموزش می توان توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به وجود آورد و بدون داشتن این سه شاخص، چنین امنیتی ایجاد نمی شود.

 

وی اضافه کرد: اگر ما در حوزه سیاست قوی باشیم ولی در حوزه اقتصاد خود را ضعیف نشان دهیم، هیچ وقت موفقیتی حاصل نخواهد شد و در این میان، نقش اساسی دانشگاه ها در حوزه آموزش انکار ناپذیر است.

 

وی عنوان کرد: نقش همه دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی اعم از علوم انسانی در امر سیاست و توسعه اجتماعی، فنی و مهندسی در اقتصاد، تولید علم و تکنولوژی و رشته کشاورزی در توسعه و امنیت غذایی می تواند مؤثر و مثمر ثمر واقع شود.

 

مراسم ویژه دهه فجر (جشن انقلاب) از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی و کانون فرهنگی دانشجویی انعکاس با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در محل سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *