موافقت رهبر انقلاب با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک خوزستان و ایلام

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری صبح امروز ‌پس از ورود به فرودگاه ایلام از سوی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور قرار است در این سفر در مراسم افتتاح و بهره برداری از ۳۷ هزار هکتار شبکه آبیاری نوین و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کوثر شرکت کنند.

بازدید هوایی از احداث و بهسازی ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی، از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر یکروزه خواهد بود.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی از نمایندگان استان در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم ایلام حق بزرگی بر گردن کشور دارند گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس دژ مستحکم دفاع از ایران بود و اگر چه از این بابت آسیب دید و بر تنش زخم وارد شد اما ایستاد و از عظمت و کیان کشور دفاع کرد.

‌جهانگیری افزود: امروز وظیفه همه مسئولان است که برای توسعه و پیشرفت ایلام برنامه ریزی کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه است اظهار داشت: همجواری با کشور دوست و همسایه عراق یکی از این ظرفیت‌هاست ‌و در دولت تصویب کرده‌ایم تا منطقه آزاد مهران ایجاد شود و این شرایط مرزی به لحاظ تجاری، تامین نیازهای داخلی و صادرات نقش به سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای طرح‌های آب و خاک استانهای خوزستان و ایلام گفت: از ۵۵۰ هزار هکتار این اراضی ۵۰ هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد که امروز ۳۷ هزار هکتار آن بهسازی و نوسازی شده ‌بهره‌برداری از این طرح بازدهی این اراضی را دوچندان خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور سپس به سفر زائران ابا عبدا… الحسین (ع) در ایام اربعین از مرز مهران اشاره کرد و گفت: تعریض و رسیدگی به این جاده مواصلاتی جزو اولویت‌های دولت بود که خوشبختانه آماده بهره‌برداری شده و در این سفر افتتاح خواهد شد.

دکتر جهانگیری همچنین از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ایلام خبر داد و گفت: در این سفر با مسئولان و به ویژه استاندار ایلام درباره موانع و راهکارهای رونق اقتصادی در استان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

‌جهانگیری ‌تاکید کرد: استان ایلام با توجه به استعدادهای خود در حوزه نفت و گاز پتروشیمی می تواند با سرعت بیشتری مسیر توسعه را طی کند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *