همایش ازدواج به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، کمال الدین نیک رفتار خیابانی در همایش ازدواج با موضوع چرا؟ چگونه؟ با چه کسی؟ در دانشگاه آزاد اسلامی و احد میانه، با بیان اینکه هیچ وقت بر جایگاه پروردگار متعال در ازدواج تان شک و تردید نکنید اظهار کرد: نتیجه حاصل زندگی هرکسی برآیند طرز تفکر و باورهای اوست و داشتن افکار و باورهای مناسب، خوب و مثبت بسیار با ارزش است.

 

 

 

 

کارشناس ازدواج در مورد اهمیت طرز فکر و باورها نسبت به ازدواج و با اشاره به سخنانی از امیرمؤمنان حضرت علی (ع) تاکید کرد: طبیعت خلقت بر ازدواج استوار است. و این امر بیشتر به خاطر سلامتی جسم و روح، استقلال مادی، تقویت مسئولیت پذیری، رشد شخصیت و کامل شدن و … صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

نیک رفتار در خصوص مشکلات ایجاد شده در ازدواج بیان کرد: تغییر سبک زندگی و باورها، استقلال طلبی مادی، تغییر در طبیعت ذاتی انسان ها، مشکلات مادی و اقتصادی، دخالت بی اندازه خانواده ها و والدین، ترس از ازدواج و مسئولیت پذیری، نبود سیستم آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان را می توان از عمده این مشکلات نام برد.

 

 

 

 

 

وی در تعریف ازدواج موفق گفت: ازدواج موفق ازدواجی است که شرایط و متقضیات خویش با تدبیر و تحقیق و انتخاب مناسب به همراه بوده و در نهایت پایدار بماند.

 

 

 

 

 

سخنران مراسم، ضمن بیان توضیحاتی درباره باورهای غلط در ازدواج تصریح کرد: رشد عاطفی و فکری فرد، سن مناسب برای ازدواج، حمایت خانواده، توان مالی اداره خانواده، دارا بودن اعتماد به نفس، خودشناسی عمیق، تشابه شخصیتی و چندین موارد دیگر از شرایط ازدواج موفق، آگاهانه و پایدار است.

 

 

 

 

 

نیک رفتار خاطر نشان کرد: پیش از انتخاب همسر و تشکیل خانواده، باید خود را بشناسید. نقاط ضعف و قوت تان را شناسایی کرده و توانایی تان در تبدیل ضعف ها به قوت ها را بسنجید.

 

 

 

 

 

مدیرعامل انجمن متخصصان علوم ارتباطات استان یکی دیگر از اصول اولیه ازدواج را شناخت شخصیت یکدیگر عنوان کرد و افزود: «پیش از ازدواج باید زمانی را برای ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود و مراجعه به مشاوران مجرب اختصاص داد.

 

 

 

 

 

وی مدل های زندگی و ازدواج را در سنتی، دینی، مدرن و عاشقانه برشمرد و اذعان کرد: عشق، کیمیای سعادت است که به دل های افسرده و ناامید، نشاط و امید می دهد و سردی ها را به گرمی و حرارت تبدیل می کند. حاکم بودن عشق و محبت بر زندگی خانوادگی و دوست داشتن زن و شوهر از صمیم قلب از اصلی ترین موضوعات این امر مقدس هست.

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در سخنان خود گفت: در طول سال در این واحد دانشگاهی در خصوص مسئله ازدواج و طلاق در شهرستان میانه، با همکاری ادارات مختلف از جمله بهزیستی، دادگستری و بهداشت و درمان برنامه های متنوعی از سوی دفتر مشاوره و معاونت دانشجویی و فرهنگی برگزار شده است.

 

 

 

 

 

 

علی سلیمی بیان کرد: از جمله این برنامه ها می توان، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی، ازدواج، اشتغال جوانان، مبارزه با اعتیاد و … را نام برد.

 

 

 

 

 

 

سلیمی ادامه داد: در این راستا، ما با همکاری مؤسسه خانه مهر اندیشان اداره بهزیستی میانه، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درباره آگاهی بخشیدن به جوانان، مهارت تصمیم و اراده، شناخت نقش ها و مسئولیت ها، ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب و طرح کردن آن در شورای جوانان شهرستان اقدام به برگزاری این همایش کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

برنامه پرسش و پاسخ با محوریت موضوع مراسم و اهدا جوایز به دانشجویان از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.

 

 

 

 

 

 

همایش ازدواج از سوی مؤسسه خانه مهراندیشان اداره بهزیستی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دفتر مشاوره دانشجویی و گروه اجتماع محور دانشجویی نواندیشان بصیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، با حضور اعضای هیات رئیسه، جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و مسوولان ادارات در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *