مردم همان آرمان‌های اولیه انقلاب را می‌خواهند/ تأکید بر لزوم ساده‌زیستی مسئولان

به گزارش میانا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام(ره)، صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اظهار داشت: هر سال باید در ایام دهه فجر، بازگردیم و آرمان‌ها را مرور کنیم و از خود بپرسیم که ملت ایران به کدام دلیل انقلاب و برای رسیدن به کدام آرمان ها قیام کرد؛ اینها، رمز گرامیداشت دهه فجر است.

وی افزود: زنده یا مرده بودن انقلاب به این است که آیا آرمان‌های انقلاب ما آرمان ملت هم است، آیا امروز مردم همان آرمان‌هایی که در سال ۵۷ داشتند را امروز هم دارند، اگر اینطور باشد می‌گوییم که انقلاب اسلامی پویاست.

سید علی خمینی با بیان اینکه ما مدعی هستیم که انقلاب اسلامی زنده است، تصریح کرد: دلیل ما هم این است که مردم ما همان آرمانهایی که ۴۰ سال پیش داشتند، امروز آنها را می خواهند و می‌پسندند.

وی گفت: در ایام دهه فجر باید به آرمان‌ها بازگردیم و باید ببینیم آرمان‌های ما چه بوده است تا برای نسل و جامعه امروز روشن شود که قله‌ها کجاست و قرار است به کجا برسیم و امروز در کجا قرار داریم.

نوه حضرت امام با اشاره به استقلال طلبی به عنوان یکی از آرمان‌های ملت ایران اظهار داشت: استقلال، مثل اکسیژن در هواست و نعمتی است که وقتی هست، انسان آن را نمی‌فهمد اما وقتی انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران می‌بیند، آن زمان ارزش استقلال برایش روشن می‌شود؛ برای مردم ۴۰ سال پیش، این احساس وجود داشت که باید تحت سلطه شرق یا غرب باشند.

سید علی خمینی با اشاره به تجمل‌گرایی در کشور گفت: امروز دنیا هم تجملات را نمی پسندد و ما اشتباهات ۲۰سال پیش غرب را تکرار می‌کنیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: اگر نمی‌توانید مشکلات مردم را حل کنید لااقل طوری زندگی نکنید که با دیدن شما بر مشکلات‌شان افزوده شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *