در مسیر زنجان به میانه، امکان عبور قطار دوطبقه وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، علی خدایی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مراحل پیگیری طرح ایجاد ایستگاه باز بین المللی بار در ایستگاه بناب در مراحل نهایی قرار دارد که در این خصوص با کمرگ رایزنی و تعامل انجام شده است.

وی یادآورشد: با راه اندازی این ایستگاه، امکان صادرات و واردات در ایستگاه بناب فراهم و ایستگاه زنجان فقط ایستگاه مسافری خواهد شد.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: با تحقق این مهم، ایستگاه باری به ایستگاه بناب منتقل خواهد شد.

خدایی با بیان اینکه اداره کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور، از تقسیمات جغرافیایی تبعیت نمی کند اظهارکرد: مردم شهرستان میانه خواستار استفاده از قطارهای دو طبقه در مسیر میانه – تهران و برعکس هستند.

وی تاکید کرد: پنج تونل قبل از میانه در مسیر ریلی وجود دارد که از نظر فنی باید تحقیقاتی در ارتفاع این تونل ها انجام شود تا با تغییر ارتفاع مسیر تردد قطارهای دو طبقه در این مسیر فراهم شود.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: در زمان حاضر به لحاظ وجود مشکل در ارتفاع پنج تونل در مسیر زنجان به میانه، امکان عبور قطارهای دوطبقه وجود ندارد.

خدایی خاطرنشان کرد: نمازخانه ها، مساجد و سرویس های بهداشتی ایستگاه های راه آهن این منطقه بازسازی و به روز شده است.

وی یادآورشد: سکوهای مسافری ایستگاه های مراغه و زنجان بر اساس استانداردها طویل می شود.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور، از برقراری قطارهای بین شهری داخل استان خبر داد و گفت: این مهم پیشنهاد داده شده که اگر ضریب اشغال حداقلی از طرف شهرها انجام شود، این پروژه حتما محقق خواهد شد.

خدایی تاکید کرد: راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل شش استان در ارتباط است.

وی افزود: راه آهن منطقه شمالغرب کشور، با 408 کارمند و یکهزار نیروی انسانی اداره می شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *