قوی‌ترین سلاح گیاهی برای مبارزه با سرماخوردگی

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، زادگاه اصلی گیاه اکیناسه (سرخارگل) آمریکای شمالی است. بومیان و سرخ‌پوست‌های آمریکا از زمان‌های گذشته از آن استفاده می‌کردند و امروزه در اروپا به یک داروی گیاهی پرطرفدار تبدیل شده است؛ در این مطلب برخی از خواص اکیناسه را بیان می‌کنیم.

درمان آنفلوانزا با اکیناسه

اکیناسه با تولید پادتن‌های (آنتی‌بادی‌های) بیشتر باعث می‌شود که شدت و طول مدت آنفلوانزا کاهش پیدا کند؛ برای بهبود آنفلوانزا با اکیناسه باید یک قاشق چای‌خوری ریشه این گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد؛ روزانه سه بار قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از این دمنوش را میل کنید، طول دوره درمان با استفاده از این روش هفت تا ۱۰ روز است.

نابودی سرماخوردگی با اکیناسه

اکیناسه نقش موثری در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی دارد؛ برای این منظور باید به مدت یک هفته هر روز چهار فنجان از این دمنوش را مصرف کنید.

قوی‌ترین سلاح گیاهی برای مبارزه با سرماخوردگی

بهبود برونشیت با اکیناسه

مصرف اکیناسه تاثیر بسزایی در درمان برونشیت دارد، برای این منظور باید به مدت یک هفته هر روز چهار فنجان از این دمنوش را مصرف کنید.

رفع التهاب مثانه با سرخارگل

اکیناسه سبب رفع التهاب مثانه می‌شود، زیرا آلکامید‌های موجود در این گیاه با باکتری‌ها و قارچ‌ها مقابله می‌کنند، برای این منظور باید به مدت یک هفته هر روز چهار فنجان از این دمنوش را مصرف کنید.

تاثیر اکیناسه در پیشگیری از آنفلوانزا

اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، برای این منظور باید نصف قاشق چای‌خوری ریشه این گیاه را در یک فنجان آب‌جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد، به مدت ۱۰ روز در ماه، قبل از غذا یک فنجان از این دمنوش را میل کنید، می‌توانید این کار را از سه ماه مانده به زمستان شروع کنید و تا اواخر اسفند نیز ادامه دهید.

قوی‌ترین سلاح گیاهی برای مبارزه با سرماخوردگی

طرز تهیه دمنوش اکیناسه

برای تهیه دمنوش اکیناسه، نصف قاشق چای‌خوری ریشه این گیاه را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد.

موارد منع مصرف دمنوش اکیناسه

افرادی که حساسیت دارند، باید از مصرف دمنوش اکیناسه خودداری کنند؛ استفاده از این دمنوش در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس (ام اس)، ایدز و بیماری‌های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و لوپوس ممنوع است؛ افرادی که دچار فرم شدید بیماری سل، سرطان‌های خون و کلاژنوز (بیماری‌های نسج همبند) هستند نیز مجار به مصرف دمنوش اکیناسه نیستند؛ مصرف بیش از هشت هفته به صورت مداوم این دمنوش توصیه نمی‌شود.

مصرف همزمان دمنوش اکیناسه با دارو‌های سرکوب‌گر، سیستم ایمنی و کورتیکواستروئید‌ها مضر است؛ همچنین از آنجایی‌که این دمنوش تعادل الکترولیت‌ها را در بدن بر هم می‌زند، مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی باید آن را با احتیاط مصرف کنند.

مصرف فرآورده‌های اکیناسه در کودکان باید با احتیاط و زیر نظر پزشک صورت گیرد، زنان باردار و شیرده نیز باید در استفاده از این دمنوش احتیاط کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *