لابی سه میانه‌ای و دو میانه‌دوست برای فرمانداریِ حمید شکری!

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی میانا به نقل از آناج، تبریزِ بدون فرماندار! این تیتری است که در ادامه‌ی تیترهای چند ماه قبل تبریزِ بدون شهردار و استاندار، این روزها خودنمایی می‌کند و شائبات بسیاری را در اذهان عموم ایجاد کرده است. با اینکه چندین ماه از معرفی شکری به وزارت کشور برای تصدی این پست می‌گذرد اما تاکنون این وزارتخانه واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

رحیم شهرتی‌فر با اذعان به اینکه صدور حکم فرمانداری تا این حد طول نمی‌کشد، از عدم وجود گزینه‌ای دیگر برای تکیه بر کرسی فرمانداری تبریز خبر داده است و همین چند جمله‌ی کوتاه نشان می‌دهد استاندار آذربایجان‌شرقی و معاون سیاسی‌اش با در نظر گرفتن مخالفت‌های احتمالی، بر فرماندار شدن شکری تاکید دارند.

شکری که با خداحافظی از فرمانداری میانه سودای فرمانداری در تبریز را در سر می‌پروراند در طول مدت خدمت در شهرستان میانه نتوانسته عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و با انبوهی از وعده‌های عملی نشده این منطقه را ترک کرده است تا گروهی از تحلیلگران عدم صدور حکم او را به چنین مسایلی گره بزنند لیکن بعید به نظر می‌رسد مقامات وزارت کشور به این بهانه در برابر خواست استاندار آذربایجان‌شرقی ایستادگی کنند.

اما قرار گرفتن شکری در ردیف بازنشستگان و ممنوعیت به‌کارگیری آنان در دستگاه‌های دولتی، موضوعی است که می‌تواند مقامات وزارت کشور را مجاب به عدم صدور حکم فرمانداری وی نماید.

باید منتظر ماند و دید، آیا مسئولان استانی و کشوری می‌توانند به زور لابی شکری را در فرمانداری تبریز جای دهند یا خیر؛ شکری اهل نقده بوده ولی به عنوان یک میانه‌ای شناخته می‌شود، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز یکی میانه‌ای می‌باشد که به علت رابطه صمیمی با مجید خدابخش، بر تصمیمات او تاثیر بسزایی دارد و عده‌ای معتقدند شکری گزینه‌ی معاون استاندار است، نه خودِ استاندار!

از سویی دیگر فارغ از اینکه وزیر کشور خود ترک‌تبار است، قائم مقام میانه‌ای را جانشین خود قرار داده است و اسماعیل جبارزاده، فردی که در زمان استانداری‌اش شکری را به عنوان فرماندار میانه انتخاب کرده بود، در کسوت معاونت سیاسی وزارت کشور فعالیت می‌کند.

حال با تجمیع این افراد در کنار یکدیگر، عدم صدور حکم فرماندار تبریز نشان می‌دهد مانعی که بر سر راه حمید شکری قرار دارد، سرسخت‌تر از توان لابی جبارزاده و هاشمی در وزارت کشور و شهرتی‌فر و خدابخش در آذربایجان‌شرقی است!

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *