باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، مساجد را از اتوبوسی شدن نجات دهیم

  به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، کاظم قلعه در جمع ارکان مساجد اسوه، هدف از اجرای کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد را تبادل تجارب و تعامل افکار برای رونق بخشی به مساجد اعلام کرد و گفت: ارکان مدیریتی مساجد باید با پیشگامی در رفع مشکلات مردم، و اجرای تمامی کارهای خیر با محوریت علما در مساجد، مانع از خالی شدن و تک بعدی شدن مساجد شده و برنامه های موثر و صحیحی برای استفاده از این مکان های مقدس در تمامی ابعاد مورد نیاز انقلاب و اسلام، اجرا نمایند.

 

 

 

 

 

 

  وی تاکید کرد: برای داشتن مسجدی در تراز انقلاب و اسلام، تنها اقامه نماز های یومیه و پرداختن به مباحث اعتقادی کافی نیست بلکه در تمامی ابعاد اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و … جهاد کبیر در بین نمازگزاران، جریان یابد.

 

 

 

 

 

 

   معاون اجرایی فرمانده سپاه عاشورا بر لزوم تبیین و روشنگری آحاد مردم و تلاش برای بصیرت دهی و افزایش شناخت آنان تاکید کرد و افزود: کسانی که در مساجد حضور می یابند باید الگوی عملی و رفتاری مردم واقع شده و با رفتارهایی نامناسب و دور از شأن، مانع جذب مردم بخصوص جوانان به مساجد نشوند.

 

 

 

 

 

 

   قلعه با تاکید بر اینکه مسجد زمانی جایگاه واقعی اش را می یابد که دارای جذب حداکثری افراد محل باشد، اذعان کرد: زیبا سازی مساجد زمانی تاثیرگذار خواهد بود که گردانندگان آن افرادی صالح و شایسته باشند و کارکردها و برنامه های مناسب داشته، تقسیم کار در بین مسجدیان انجام شده و مردم اداره مساجد را عهده دار شوند.

 

 

 

 

 

 

 

   وی همچنین بر نقش کلیدی مساجد در مبارزه با مفاسد فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: عبور از آسیب های اجتماعی مستلزم فعال سازی مساجد و رونق بخشی برنامه های آن است.

 

 

 

 

 

 

   کارگاه توانمند سازی ارکان مساجد با شرکت ۲۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه ها، علما و هیئت امنای مساجد نمونه شهرستان های میانه، هشترود و چاراویماق با هدف رونق بخشی به مساجد و جذب حداکثری جوانان، و با حضور معاون بسیج محلات سپاه عاشورا و جمعی از مسئولین نواحی مذکور در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

 

 

 

 

 

خبرنگار: علی محمّد عزّتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *