دلایل اصلی حضور نماینده پارلمان دانمارک در هشترود چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از پیک هشترود، حتما آنهائی که در فضای اجتماعی موبایلی فعال هستند چند روز پیش پیامی از مشاور اقتصادی نماینده مردم هشترود در مجلس دریافت کردند که قرار است یک گروه از کشور دانمارک برای بازدید از پتانسیل های سرمایه گذاری در هشترود به این شهرستان سفر کنند. روز پنج شنبه(۲ بهمن) این گروه بعد از بازدید از شهرستان چاراویماق وارد شهرستان هشترود شدند.

طبق هماهنگی که با مسئول دفتر نماینده شده بود خبرنگار پیک هشترود به فرمانداری شهرستان مراجعه کرد تا بتواند گزارشی از این سفر تهیه کند. اما با مخالفت روابط عمومی فرمانداری هشترود، خبرنگار از آنجا دست خالی برگشت و روابط عمومی این نهاد به نوعی انحصارطلبی خود را در حوزه رسانه نشان داد. دلیل وی مخالفت فرماندار اعلام شد اما با تماسی که با فرماندار صورت گرفت وی حضور خبرنگاران را لازم دانستند.(نتیجه گیری این بحث با بینندگان).

اما با توجه به گستردگی دامنه فعالیت پیک هشترود و پیگیری اعضاء گروهی که از تهران آمده بود مبنی بر اینکه چرا پیک هشترود در این دیدار نیست و تماس که با مدیرمسئول این سایت گرفته شد گزارش کامل این سفر از طریق آقای پیامی از اعضاء همراه این گروه در اختیار پیک هشترود قرار گرفت.

گزارش اجمالی و دلایل سفر این گروه به هشترود بدین شرح است:

در این گروه یاکوپ استراسن کارشناس امور سرمایه گذاری و شناسایی مناطق مستعد برای سرمایه گذاران دانمارک و نماینده پارلمان این کشور به همراه آقای بزار سرمایه گذاری ایرانی در کشور دانمارک حضور داشتند که برای تعیین زمینه سرمایه گذاری در شهرستان هشترود به این شهرستان سفر کرده بودند.

آنچه که از سخنان این گروه بدست آمد اصلی ترین دلیل حضور آنها در هشترود ارتباط مناسب نماینده هشترود با آقای بزار بود.

این گروه قرار است یک طرح توجیهی با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد یورو تهیه کنند تا برای دریافت وام و سرمایه گذاری در ایران در اختیار پارلمان دانمارک قرار دهند که طرح مورد نظر آنها برای هشترود حدود ۲ میلیارد یورو می باشد.

بنا به این گزارش، یاکوب استراسن ماه آوریل با گروهی دیگر از کارشناسان به ایران خواهد آمد و اگر همه زمینه ها فراهم شوند در دور سوم وزرائی از کشور دانمارک به کشور سفر خواهند کرد تا تفاهم نامه های همکاری امضا شوند.

بنا به گفته این کارشناس دانمارکی برنامه ریزی آنها برای ۱۱ درصد بیکاری آشکار و ۵۰ درصد بیکاری پنهان منطقه است. نام تجاری این شرکت egro  و زمینه فعالیت آنها نیز در بخش کشاورزی و توربین های بادی است.

این گروه از سد سهند، روستای ورقه و قلعه ضحاک بازدید کردند.

سفر این گروه فقط مختص هشترود نبود و این گروه که از کشور دانمارک اعزام شده دارای کارشناسان متعددی است که در کل کشور در حال بررسی مناطق مستعد سرمایه گذاری هستند.

برنامه ریزی اصلی و نهائی این گروه برای تولید کنوا در هشترود است. این محصول شبیه گندم است امام به لحاظ ظاهری بزرگتر از آن است و برای تولید آن به اکسیژن زیادی نیاز است و باید برای تولید آن از مناطق مرتفع و بادخیز استفاده کرد. هرچند برای کسب و کارخانگی هم برنامه دارند.

در نهایت این گروه در اولین بازدید نظر مثبتی از پتانسیل های بالقوه منطقه هشترود داشتند اما بدلیل حجم بالای مالی این طرح، بهره برداری از آن زمانبر است و همت مسئولان را نیز می طلبد.

 

SONY DSC

 

SONY DSC

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *