شورای آموزش و پرورش تبلوری از تحقق مشارکت و نظارت مردم است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان میانه گفت: استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها و اعضای شورا که نماینده اولیای دانش آموزان هم بوده و خود متولیان آموزش و پرورش که منتخبین مردم به شمار می روند از ظرفیتهای مهم شورای آموزش و پرورش در جهت همفکری و برنامه ریزی دقیق در حوزه های مربوط به آموزش، پرورش، پژوهش و برنامه های مرتبط با نیروی انسانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل در چارچوب مقررات آموزش و پرورش قابل حل نبوده اما در قالب شوراهای آموزش و پرورش حل شدنی است گفت: از طریق این شورا می توان به اقدامات مهمی فراتر از وظایف آموزش و پرورش پرداخت.

مشایخی در ادامه به فرارسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرده گفت: در این ایام از همه دستگاهها و دانشگاهها بویژه آموزش و پرورش انتظار می رود تا در مباحث مهمی همچون انتقال فرهنگ شهید و شهادت، ارزشها وفرهنگ انقلاب با روش خلاقانه و نوآورانه به دانش آموزان تمامی تلاش خود را به کار گرفته وبه صورت دقیق و مناسب از سوی کمیته دانش آموزی برنامه ریزیهای لازم در این خصوص انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی با اشاره به اینکه در سال آتی چهملین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن خواهیم گرفت افزود:  باید از امسال  برای برگزاری هر چه باشکوهتر دهه فجر سال بعد برنامه ریزی کنیم.

مشایخی بر ضرورت پیوند پیروزی جبهه مقاومت و به صحنه آمدن مردم در اعتراض به  تجمعات و آشوبهای اخیر در برنامه های دهه فجر امسال تاکید کرده افزود: پشتیبانی، حمایت و در صحنه بودن مردم باید در بین دانش آموزان نمود عینی پیدا کند زیرا وارثان اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران قشر نوجوان و جوانان امروز و آینده جامعه می باشند.

وی همچنین با اذعان بر اینکه طرح تحول سند آموزش و پرورش به مثابه طرح های کلی و بزرگ  دیگر مورد تایید و حمایت دولت جاری می باشد از شورای آموزش و پرورش بعنوان یکی از ظرفیتهای مهم برای برنامه ریزی این طرح در حوزه آموزش و پرورش یاد کرد.

مشایخی هویت بخشی به دانش آموزان هنرستانی در جهت باور خود و مهارتهایشان را از اولویتهای اصلی این طرح عنوان نموده افزود: باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری به مهارتها در کنار دیگر امور ارزش و بها دهیم.

امام جمعه میانه نیز در این جلسه تاکید کرد: نباید وارد کننده برخی محصولات باشیم که توانایی ، علم  و تجربه تولید آن را داریم.
حجت الاسلام والمسلمین عبداله محمدی با بیان اینکه  نباید داشته هایمان را ضعیف تصور کنیم افزود: باید با تبلیغات و حمایت های لازم به سمت مصرف کالاهای داخلی روی آورده و از عادت به مصرف کالاهای خارجی بپرهیزیم که این امر نیازمند جدی گرفتن کیفیت کالاهای داخل است.

وی  واردات کالاهای مختلف را سبب از بین رفتن حتی کارگاههای کوچک عنوان نموده گفت: در جهت تولید با کیفیت محصولات داخلی باید به حمایت از فنی و حرفه ای پرداخته و آموزشهای لازم را از این طریق ارائه نمود.

امام جمعه میانه با اشاره به اینکه کارهای بزرگ نشات گرفته از فکر و ایده می باشد بازدید دانش آموزان از کارخانجات و کارگاههای تولیدی و صنعتی را سبب شکوفایی و سنجش استعداد و احصای طرح های آنان و مشوقی برای آنان ذکر کرده گفت: باید فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را گسترش داد و در وهله اول باید این کار را از بین دانش آموزان شروع کرد.

حجت الاسلام محمدی گفت: دوران دفاع مقدس با توجه به محدودیتهای ما از نظر تجهیزات نظامی و ابداعات رزمندگان سلحشور و مبتکر و نابغه اسلام برای  ایستادگی و پیروزی در برابر دشمنان  نماد عینی توجه به تخصص و توان داخلی است.
در این مراسم از اعضای شورای آموزش و پرورش میانه  با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *