قاچاق کالا پدیده چندوجهی مخرب با تاثیرات منفی در جامعه به شمار می رود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز در شهرستان میانه با اشاره به اثرات کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت قاچاق کالا در جامعه افزود: باید با اتخاذ برنامه ها و راهکارهایی از اثرات منفی قاچاق کالا بکاهیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات شهرستانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند برای اثرات کوتاه مدت و میان مدت این پدیده موثر واقع شود گفت: پیشگیری از تاثیرگذاری های بلند مدت آن نیازمند هماهنگی های بین دستگاهی  و کشوری با عمل به ابلاغیه های رسیده از مبادی فرادستی می باشد.

مشایخی ورود کالاهای قاچاق از مبادی غیر رسمی را سبب تفاوت قیمت در کالاها و تحت الشعاع قراردادن تولید داخل عنوان نموده افزود:  چگونگی وضع تعرفه ها یا عوارض بر کالاها ا از دیگر عوامل تفاوت فاحش در قیمتها و یکی از علتهای اصلی در قاچاق کالا از مبادی غیر رسمی می باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه مسائل داخلی تبعات خود را داشته و سبب تفاوت قیمتهای بسیاری از کالاها می شود افزود: اگر وضعیت اقتصاد و مدلهای اقتصاد سنجی درست نباشد مردم به سمت تولیدات غیر رسمی با کیفیت پایین می روند که این امر تولید رسمی و با کیفیت تر را مورد هدف قرار داده و در این صورت تبعات منفی بروز و نمود بیشتری خواهد داشت.

وی تبعات تحریم و نوسانات نرخ ارز را از دیگر عوامل تاثیرگذار برای قاچاق کالا و ارز ذکر کرده بیان نمود: کنترل مبادی ها، رسیدگی و نظارت بموقع و برخورد قاطعانه در چارچوب قوانین، افزایش شدت عمل با مبارزه می تواند از شدت تبعات منفی قاچاق کالا بکاهد.

مشایخی در ادامه، از آغاز کنترل سوخت ماشین آلات معیوب کشاورزی بدون پلاک که از اول اسفند سال جاری آغاز خبر داد و گفت: رجیستری گوشی ها بعنوان یکی از کالاهای پرمصرف در مملکت، ثبت دارو ها، واکسنها و امثال آنها، تعدیل نرخ بیمه ماشین آلات کشاورزی در کمیسیون قاچاق کالا در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۵ ساله، ورود محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی از محصولات غذایی از عربستان به صورت غیررسمی  به استانهای جنوبی کشور را از جمله ابلاغیه های اخیر استانی بیان کرده بر مواظبت و نظارت شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت خاص و موضوعی تاکید کرد.

وی  مطالعه و شناسایی محورهای مواصلاتی  و نقاط و مسیرهای آلوده در قاچاق کالا از سوی کمیسیون قاچاق کالا و ارز و شورای تامین استان را نقطه قوتی برای شهرستانهای مختلف و شهرستان میانه خوانده گفت: در مواردی که به نفع حاکمیت و عموم مردم است از سوی  سوء استفاده کنندگان غالبا با مقاومتهایی مواجه شده و سبب برخی شائبه ها می شود اما باید با مساعدت مردم و مسئولین بتوانیم قدم در راه منافع نظام و مردم برداریم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با تاکید بر مصرف کالاهای داخلی، ملاک عمل قراردادن دستورالعملها و آیین نامه ها، نظارت و کنترل، موضوعات خارج از شبکه و کیفیت را از جمله مباحثی بیان نمود که می تواند در پیشگیری از قاچاق کالا و کاهش آن موثر واقع شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *