چرا ملوانان نفتکش سانچی حتی فرصت فشردن دکمه اضطرار را پیدا نکردند؟

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، محمد راستاد در برنامه تیتر امشب و در تشریح جزئیات حادثه نفتکش سانچی گفت: کشتی فله‌بر چینی که بار غلات داشت از ناحیه سینه کشتی با سمت راست این کشتی برخورد کرد و حادثه واقع شد.

او افزود: کشتی های نفتکش دو جداره ای هستند، ضربه کشتی فله‌بر دو جداره کشتی نفتکش را درنوردید و ودیواره مخزن را شکافت و این حادثه رخ داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شدت انفجار به قدری بوده که تاثیر اولیه خود را حتی روی آسایشگاه ملوانان که در زمان حادثه در حال استراحت بوده اند گذاشته است، تصریح کرد: یکی از نخستین اقدامات در هنگام حادثه فشردن دکمه حالت اضطراری است؛ بر اساس شواهد این امر اصلا انجام نشده که احتمالا به دلیل سرعت حادثه بوده است، زیرا سیستم های متنوع هشدار روی این نفتکش نصب بوده اما این آژیرها به صدا درنیامده اند.

او ادامه داد: جعبه سیاه اطلاعات کشتی را ثبت می کند و یکی از فاکتورهای اصلی برای گروه ثبت سوانح است؛ به طوری که اطلاعات میدانی، صحبت با کارکنان، گروه نجات و کلیه صداها را هم ثبت می کند، اما این فرآیند سه ماه زمان می برد تا بتوان به یک قضاوت درست دست یافت.

راستاد گفت: جعبه سیاه در چین باقی می ماند و این بررسی با حضور همه ذی‌نفعان صورت می گیرد. در مجموع، این کشتی جوان بوده و تمامی تجهیزات ایمنی را دارا بوده است.

او افزود: کنوانسیونی به نام جستجو و نجات دریایی وجود دارد که اکثر کشورها عضو این کنوانسیون هستند، بر این اساس آنها موظفند نجات انسان ها را به فوریت انجام دهند؛ در غیر این صورت با پرداخت هزینه این نجات صورت می گیرد.

راستاد گفت: چینی ها در تمام این ۸ روز با ۱۰ شناور پیرامون این نفتکش را احاطه کردند، کره و ژاپن هم ناوگان خود را به منطقه حادثه اعزام کرده بودند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *